Spousta novinek o Dragon Age: Inquisition
Románky, tvorba postavy, boj, zvířata, herní svět...
BioWare si trochu naběhli na vidle. Na jednu stranu nemají čas na souboje z koňského hřbetu, ale jinak se podrobně vymazlují s mnoha drobnými prkotinami. Třeba takový nástroj pro tvorbu postavy: budete si v něm moci vybrat zvlášť barvu pro vnější a vnitřní část oční rohovky, tvar rtů, jizvy nebo různé parohy pro rasu Qunari, která také bude nosit na hlavě něco jiného než helmu nebo klobouk. Editor postavy, kde mimochodem chybí různobarevná pleť, se ve hře objeví před první zásadní cutscénou.
Z nedávného rozhovoru na Raptru jsme se dozvěděli i spoustu dalších informací. Třeba o románcích: Celkem jich bude ve hře osm a jen dva budou mít rasovou restrikci. Minimálně jeden románek se prý naskytne mimo vaší družinu či poradce, kde prý jinak jako jasní kandidáti vypadají Cullen a Cassandra. Dostanete také příležitost potkat někoho z trojice Chasind, Avvar či Dalish.
Co se týče vaší družiny, přijímání poradců má fungovat odlišně než u hlavních členů. Ti se prý budou nově zajímat hlavně o vaše činy a slova, nebudou se už tolik řídit tím, kolika dárky je zasypete. Každý váš nohsled má mít vlastní zájmy, jejichž naplňování ocení, ale pokud je naštvete, mohou odejít. Povídat si s nimi můžete kdykoli kromě boje a některé nabídky interakce mohou během chvíle vypršet, pokud se nerozhodnete včas. Některé společníky dokonce můžete obejmout. Ústředním námětem hry jinak má být vira a vůdcovství.
Herní svět budou obývat divoká zvířata (liška, malý brontosaurus, "zajíci" nugs, vlci, berani, ptáci, ještěrky...), některá nepřátelsky naladěná, jiná plachá, ale na létající mounty zapomeňte. Rychlé cestování bude dostupné mezi dříve dobytými kempy či pevnostmi Inkvizice v daném regionu, kde si také můžete odpočinout a nabrat síly. Navštívíte osadu trpaslíků, ale ne ty patřící Orzammar či Kal-Sharok. Zajímavé je, že barevné ladění se bude měnit podle oblasti a toho, jak daleko v ní jste s přesvědčováním obyvatel, když zpočátku bude rustikální a postupně se bude vyvíjet.
Tak jako v předešlých dílech se dají boje nastavit od snadné obtížnosti až po noční můru, avšak oproti minule můžete mít pouze jednu specializaci. Zbraně jsou opět omezené třídou a všichni tuláci mohou použít luk (není tu specializace lučištníka). Proti některým tužším protivníkům se bude hodit provádět úhybné manévry, nastražit pasti, komba napříč různými třídami, případně skákat, ačkoli komplexní mechanismus lezení po stěnách tu není. Beze zbraní se bojovat nedá, na rozdíl od bouchání jako v Origins. Když se do bitvy zapletou přátelsky naladěné NPC postavy, obvykle vám pomohou. Níže včerejší video z hraní: