Spor o slabší prodejnosti Star Wars Battlefront
EA se ocitli v defenzivě.
Rozhořel se nám spor mezi dvěma stranami, které se vzájemně dost potřebují a měly by mít sladěné noty, než s něčím podobným vyrukují na veřejnost.
Provozní ředitel GameStopu, největšího specializovaného herního řetězce na světě, si začátkem týdne postěžoval, že tři hry se v listopadu prodávaly méně, než předpokládali: Halo 5, Assassins Creed Syndicate a také Star Wars Battlefront (koupit na Alza.cz).
Tato slova Tonyho Bartela před investory zarazila nejen veřejnost, ale také Electronic Arts, kteří samozřejmě ihned museli přispěchat s osvětlujícím komentářem. Nechat hru, která má mnoho televizních reklam i v ČR, dál žít s touto nálepkou, to by ji nepochybně škodilo.
"Stále si stojíme za dříve odhadovaným odbytem 13 milionů kusů Star Wars Battlefront, jsme v tomto směru velmi sebevědomí. Měli bychom si uvědomit, že související film ze světa Hvězdných válek přijde do kin až za pár týdnů, kdy teprve naplno propukne zájem publika," uvedl Peter Moore z EA.
Šéf GameStopu odmítl upřesnit počet kusů SWBF za listopad, pouze neurčitě řekl, že je zklamán z toho, jak měli dopředu obrovská očekávání. Ale s blížícím se vydáním se prý rozplynuly jako domeček z karet a nepovedlo se naplnit ani snížené předpovědi. Peter Moore z EA s tím nesouhlasí, prý zatím u Battlefrontu nezaznamenali žádné známky poklesu zájmu.
Buď za tím tedy vězí určitá "nenažranost" předního řetězce, který si omámen nadšenými ohlasy maloval až nerealistické předvánoční cíle. Nebo hře mohla uškodit chybějící singleplayerová kampaň či existence široce přístupné bety, která stačila k uspokojení mnohým z těch, kteří by si jinak později pořídili plnou. Faktem je, že po Black Ops 3 a FIFA 16 šlo o třetí nejžádanější hru minulého měsíce.