Skip to main content

Spoluzakladatel CD Projektu nikdy nehrál Zaklínač 3

Proč věří Cyberpunku?

Není to jméno, které byste měli s polským studiem asociované, obvykle za něj navenek vystupuje někdo jiný. Daniel Maikowski je jedním ze zakladatelů a drží 11 procent akcií, což z něj dělá jednoho z hlavních akcionářů.

Na chodu byznysu se už ovšem posledních pět let nijak nepodílel, protože si potřeboval zlepšit zdraví, takže jeho názory z aktuálního rozhovoru pro list Gazeta mohou být trochu zkreslené, byť stále je určitě v obraze:

"Zaklínač 3 jsem nikdy nehrál. Kdykoli jsem dříve pařil celé noci Diablo, Starcraft či Counter-Strike, negativně se to projevilo na mém životě. Proto jsem musel učinit rozhodnutí, že se budu na světě věnovat jiným věcem, které jsou minimálně stejně zajímavé jako hry, ale zároveň mi dělají fyzicky, psychicky i emocionálně lépe."

Pokud by se prý do této hry ponořil, uvědomuje si, že by to vyžadovalo stovky hodin času. Před svými kolegy z firmy smeká, protože Zaklínač 3 (Alza.cz) získal snad každé myslitelné ocenění, co se dá obdržet.

"Považuji ho za gigantický komerční úspěch, i kvůli značce předtím známé jen ve střední Evropě, nikoli na Západě, což bylo limitující. Ve smyslu prodejů ale stále existuje značný prostor pro další růst. Jsem sebevědomý, že Cyberpunk 2077 může být mnohem větším úspěchem než Zaklínač 3, protože jeho futuristický svět se blíží našim současným životům. Je populárnější než fantasy a je široce zastoupen ve filmech, knihách, komiksech i hrách."

CD Projekt se prý inspiroval Blizzardem, se kterým dříve spolupracoval v roli distributora a hodně se toho od něj naučil, hlavně to, jak myslí na každý drobný detail. To pak vyústí nejen v bezvadné prodeje, ale i v důvěru hráčů.

"Je obtížné dosáhnout toho, abyste sbírali prestižní ocenění a zároveň byla hra kasovním trhákem, toho v branži dosáhne málokdo, ale dá se to, podívejte se třeba na Rockstar," uzavřel spoluzakladatel slavného studia.

Kdy vypustí Cyberpunk 2077 na trh, to však odmítl sdělit, jen odkázal na dřívější tvrzení, že mezi oznámením termínu a samotným vydáním bude jen krátká doba, ideálně šest měsíců, což se šikne pro intenzivní marketingovou kampaň. Více v kompletním rozhovoru zde.

Read this next