Splinter Cell se stěhuje
Z Montrealu do Toronta, kde vznikne nový díl.
Slavná to tvář prvního Assassin's Creed a jeho producentka Jade Raymond v rozhovoru pro Gamasutru odhalila záměr vyrobit další díl série Splinter Cell.
Jeho vývoj se přesune z montrealské pobočky UbiSoftu do nově otevřeného studia v Torontu, kterému Jade Raymond šéfuje. Za ní se tam přesunula část klíčových vývojářů Conviction, jako jeho producent, kreativní ředitel nebo vedoucí programátorů. Do deseti let by mělo zaměstnat až 800 lidí a vytvářet bude jen samé velké AAA projekty.
"Dostali jsme skvělou příležitost vytvořit si vlastní firemní kulturu, což mnohokrát za kariéru nemáte," komentoval to jeden z nováčků, který do UbiSoft Montreal přišel z firmy A2M, tvůrců hry Wet.
O žádných personálních rozbrojích v Montrealu se veřejně neví, ale přestěhování známé značky do nového studia určitě není jen tak. Nějaký důvod mít musí, nabízí se třeba snaha o separování Splinter Cell týmu od toho Assassin's Creed, aby tyto stealth hry nebyly vzájemně moc podobné? Nebo snaha o přenechání montrealského studia jen na sázky na jistotu, jako dnes recenzovaný Prince of Persia: Forgotten Sands, a přesun kreativních mozků jinam?
Pro autory příštího Splinter Cellu to každopádně znamená šanci na restart série (to záleží na prodejním úspěchu překopaného konceptu hry v Conviction) a také velkou pravděpodobnost k jejímu návratu na PlayStation 3.