Skip to main content

Splinter Cell je víc jako Jason Bourne

Další díl za 12-18 měsíců?

Lehké naznačení důvodů, proč je Splinter Cell: Conviction tak rozdílné od předchozích dílů série, už Ubisoft zveřejnil a psali jsme o tom zde. Max Beland z Ubisoft Montreal se ale trošku víc rozpovídal. Prozradil, že chtěli, aby hra víc připomínala filmové série s Jasonem Bournem nebo Jamesem Bondem.

Max Beland se k projektu dostal teprve před dvěma lety a jeho úkolem bylo přetvořit hru tak, aby ji mohlo hrát více hráčů. Nejen hardcore stealth hráči, kteří jsou ochotní čekat tři minuty ve stínu a vyčkávat na nejlepší moment k postupu.

"Po rozsáhlém průzkumu a testování jsme zjistili, že stealth je prostě hrozně pomalá hra," říká Max Beland. "Což je zvláštní, protože když se díváte na filmy s Jamesem Bondem nebo Jasonem Bournem, jsou rychlé a také nedělají hluk. Tiše zabijí jednoho, druhého, třetího - velice rychle a bez rámusu. Přesně to jsme ve hře potřebovali."

Podle jeho slov potřebovali, aby hru chtělo deset lidí, kteří mají zájem o Spinter Cell a ne z nich jenom dva, kteří si libují v dlouhém schovávání na jednom místě. "Je to také svým způsobem zábava, ale je to příliš hardcore."

Ne, že by ve Splinter Cell: Conviction úplně vynechali typické stealth prvky. "Můžete rozstřílet všechna světla a pořád se schovávat ve tmě, ale nemusíte někam neustále ukrývat těla zabitých protivníků." Také, když vás protivník nachytá, neznamená to automaticky, že jste mrtví.

Jak se zdá, tenhle přístup jim vyšel, protože Splinter Cell: Conviction všude ve světě dostává nadšené recenze. Jejich hezkou sumarizaci si můžete přečíst zde.

V časopise Edge zároveň Max Beland naznačil, že ačkoliv je Splinter Cell: Conviction exkluzivní hra pro Microsoft, série má pořád šanci dostat se na Playstation 3. A to v nepříliš vzdálené budoucnosti, ačkoliv nepotvrdil, že půjde přímo o Conviction hru. Ubisoft má totiž v plánu vydávat nové hry této série každých 12 - 18 měsíců.

Read this next