Splinter Cell: Blacklist chtěl pět milionů, dosáhl jen na dva
A jak se daří Forza Motorsport 5?
Byla to jedna z těch her, která trochu doplatila na vypuštění až v posledním možném okně před příchodem nové generace konzolí, společně s příliš mnoha jinými third-person akcemi. Přitom recenze byly veskrze pozitivní (8/10), ale lidé asi už šetřili na podzimní hry nebo konzole.
UbiSoft si dopředu maloval, že se Splinter Cell: Blacklist prodá 5 milionů kusů, ale nakonec dosáhlo "jen" na 2 miliony. Před horším odbytem varoval akcionáře už dříve.
Důležité je v tomto kontextu zmínit, že to automaticky neznamená, že by poslední Sam Fisher nutně musel být ztrátový. Predikce prodejnosti je jedna věc, často přestřelená kvůli obchodování na burze, kdežto hranice návratnosti projektu je něco úplně jiného, kde výpočet závisí na délce vývoje, nákladech, velikosti týmu, recyklace enginu od ostatních her atd.
Třeba takový Tomb Raider byl ziskový už při dosažení 3,5 milionu kusů, ačkoli Square Enix nebyli spokojeni s odbytem 4 milionů za úvodní měsíc, protože jejich odhad byl 5-6 milionů. Čím dál častěji se ukazuje, že tyto odhady jsou spíš přáním, které nemusí mít moc společného s realitou.
A jak se daří xboxové exkluzivitě Forza Motorsport 5? Ze žebříčků vyplývá, že hru si aspoň jednou zahrál více než milion unikátních GamerTagů, tedy uživatelů Xbox One. S přihlédnutím k faktu, že Xbox One má doma dle posledních údajů zhruba 2,5 milionu lidí, po této závodní hře sáhla skoro polovina jejích majitelů.