Source Engine 2 jednoho dne vznikne
Ale Valve se tomu zuby nehty brání.
Nedávné obrázky z Counter-Strike: Global Offensive nevypadaly vyloženě zle. Ani jiné hry od Valve si tolik nezakládají na grafice v první řadě, ale přeci jen, pokrok zastavit nedokáží. A zestarávání jejich Source enginu, kterému je letos už 7 let (poprvé v Half-Life 2 z roku 2004 - a to ještě nebudeme brát v potaz jeho pradávné základy z Quake enginu), bije do očí čím dál více.
Otázka na Valve na toto téma proto určitě není od věci. Avšak z jejich odpovědi se nezdá, že by se s novou generací své technologie vytasili v dohledné době, protože se té staré stále zuby nehty drží.
"Jednoho dne určitě vznikne něco jako Source 2 nebo něco podobného. Ale klíčové bude, abychom nadále rozuměli všem jeho nástrojům. Proto raději průběžně aktualizujeme stávající Source engine, namísto abychom ho vyměnili za nový," řekl scénárista Chet Faliszek.
Pro Valve je tedy přednější pohodlí tvůrců, kteří se nemusejí složitě zaučovat do úskalí úplně nového enginu (stejně jako početná komunita modderů), než mít modernější grafiku ve hrách, která by odpovídala roku 2011. Důvody se dají chápat, i braní ohledů na dosluhující konzole, z nichž by stejně nic extra nevymáčkli. Nicméně pokud by stejně uvažovali třeba DICE u série Battlefield, nikdy by v ní nebyla např. destrukce prostředí, jak zrovna dnes vysvětloval kreativní šéf v naší videoreportáži.