SOUHRN: Ohlasy na herní South Park
Trpí mačkacími boji, bugy i znovuhratelností. Ale jinak...
Tento pátek za 1099-1399 Kč pro PS3/X360/PC v angličtině vychází dlouho odkládané RPG South Park: The Stick of Truth, které UbiSoft koupil v dražbě zkrachovalých THQ a trvalo mu rok, než s ním něco provedl, aby se za něj nemusel stydět. Jak se na hru dívají recenzenti ve světě?
"Souboje jsou bohužel nejslabší částí hry. Přestože jsou tahové, útoky i bloky závisí na vašem načasování zmáčknutí tlačítek a QTE minihrách. Pokud se netrefíte, nezpůsobíte žádné zranění nebo je ublíženo vám, což frustruje. Kromě bojů je South Park velmi jednoduchý a obsahuje stovky brilantních vtipů či narážek. Záporem však je, že postrádá hloubku a trvanlivost, jak byste to od takového RPG očekávali. V příběhu se nachází pouze jediné místo, kde se hra větví a vedlejší mise jsou marné. Při opakované hře za jinou ze čtyř tříd se změní pouze její speciální pohyby, ale nic dalšího, zbraně apod. budou totožné," píše Dan Whitehead z EGUK.
Podle IGN si úplně připadáte, jako když ovládáte jednu z běžných epizod televizního South Parku, která má ale čtrnáct hodin. Jeho fanouškům toho prý poskytuje mnohem více než nezasvěceným, jinak jde o menší, ale dobré RPG řídící se vlastními pravidly. Místy šokuje, jindy je zábavné a nabízí prakticky vše, co si člověk mohl od takové oficiálně licencované hry přát, ačkoli ji jednou dohrajete a pak zahodíte.
Rovněž The Escapist se domnívá, že přijetí South Parku bude logicky záviset hlavně na tom, jestli se u seriálu od Treye Parkera and Matta Stona dávíte smíchy nebo ne. Podle toho pak možná odpustíte třeba toto: "Herní mapa je dost omezená a malá, později se navíc hra zvrtne do aplikování pořád té stejné formulky, která zaručeně funguje a kterou tím pádem budete opakovat v každé bitvě. Nelíbilo se ani menu a práce s inventářem, který upřednostňuje styl nad použitelností a vyžaduje mnoho zbytečných kliků. Jinak se kupodivu jedná o příjemný titul a zároveň první South Parku hru, která má duši."
Kotaku vyzývá, zejména konzolisty, aby dali tvůrcům čas na opatchování, protože jinak by jejich zážitek mohl být rozbitý stejně jako autora (kvůli tomu ani neudělilo známku). Pak to prý bude bezvadná obscénní hra, která stojí za váš čas. GameSpot varuje, ať nedoufáte v nějaké propracované RPG, protože hra je mělká, snadná a krátká. Jinak ocenil zejména fakt, že scénář herního South Parku dokázal být hodně humorný, aniž by musel nutně používat odkazy na TV seriál.
EDGE vedle všeho již vyřčeného zmiňuje přehnaně dlouhé nahrávací časy, těžkopádné rozhraní a nával hlášek po každém dokončeném úkolu, který prý zadrhne engine. Polygon vyzdvihl, že speciality jednotlivých postav se dají provést i mimo boj při toulkách po městečku, takže například pšouk mířený na svíčku způsobí explozi, která odstraní zablokovanou silnici. Tímto využitím prostředí ve svůj prospěch se prý někdy můžete vyhnout bojům.
I jeho recenzent ale narazil na chybu s uloženou pozicí, která znemožňovala pokračovat v hraní, což hlásí i jím oslovení zástupci jiných médií (zaseklý boss, mizející model postavy, problémy s animacemi atd.). Přesto všichni sborově dávají South Parku sedmičky až devítky, protože ani tyto zjevné nedostatky jim prý nezkazily zábavu. Dnešní nový startovní trailer: