Souhrn infa o Mass Effect Andromeda z E3
Vše na jednom místě.
Jelikož na veletrhu chybělo nějaké pořádné demo z hraní (jen deníček), BioWare hlad po nových informacích museli uspokojit aspoň v rozhovorech. Dostalo se tak k nám nejen o realističtějších románcích, ale také spousta drobků, které zkompiloval uživatel Redditu z vícero zdrojů:
- Nová vesmírná loď se jmenuje Tempest, je dostatečně malá, aby mohla přistát na planetách, umí toho mnohem více, než vidíte zvenčí Potvrzena přítomnost ras Asari, Salarianů, Kroganů
- Mako má funkci pro zrychlení, žádné jiné vozítko se konat nebude, na dopravní prostředky se jinak vývoj soustředí od samotného začátku (nejsou tam přidané až časem jako minule)
- Ve hře je více než jedna Archa (Ark) s lidmi nad Zemí (má prý značný vliv na příběh), během opravdu dlouhé cesty byli v umělém spánku (po stovky let) a první se probudí žena (FemRyder), jejíž rodina je součástí příběhu
- Ženská verze Ryder není úplně defaultní tváří, ještě v tom je nějaká zápletka, kterou nám sdělí později
- Příběh bude vyprávět o tom, jak se stanete hrdinou, jak lidé jsou tentokrát vetřelci v cizí galaxii (lidé budou stále středobodem příběhu). Bude více osobní, ale pořád velkolepý
- Cílem hrdiny či hrdinky bude najít nový domov pro lidstvo a další rasy, které ho doprovází, což vyžaduje spoustu osobnostních dovedností
- Na rozdíl od Sheparda, který už toho o galaxii minule hodně věděl, budete zde spoustu věcí teprve objevovat, ani už nebude mít takovou podporu ostatních. Že by to bez Sheparda nebylo už ono, toho se tvůrci nebojí (postava N7 se Shepardem nemá nic společného)
- Postavy mají být detailnější než minule díky Frostbite enginu, jinak mají být mnohem mladší (pole neorané), občas bezradné až psanci
- Měla by se objevit postava, která je něčím více než jen typickým vesmírným mariňákem, někdo, jehož přítomnost bude mít dopad na vše
- Řešení dialogů poznáte, ale má být obohaceno o nějaké nové mechamismy
- Nosnými prvky hry stále budou větvené dialogy, budování vztahů a průzkum (ten funguje jako v ME1, ale v mnohem větším měřítku), i s nějakými paralelami k současným pokrokům v objevování vesmíru
- Andromeda bude dosud největší hrou BioWare
- RPG prvky chybět samozřejmě nebudou, abyste mohli ovlivnit příběh
- Systém morálky také prožije určitou evoluci
- Cílem hry je posunout celou sérii vpřed, ač v ní budou určité odkazy na původní trilogii ME (ta bude jen takovým pozadím, ale nemá se kolem ní vše točit, nezavalí vás narážkami), zároveň se novým hráčům vysvětlí, kdo jsou Krogané atd.
- Tvůrci si uvědomují, že provázání (jinak prý překvapivě úspěšného) mulťáku se singlem se minule fanouškům nelíbilo, proto to bude tentokrát řešeno jinak, už to tak svázáno nebude
- Multiplayer bude podobný tomu z ME3, ale s větším chaosem, svobodou a dynamickou hratelností
- Vývoj se nachází ve finální etapě, ale chtějí nám předvést až něco, co je kompletně dokončené a vyladěné
- Závěr z Mass Effect 3 a vaše tamní rozhodnutí neovlivní Andromeda
- Původní trilogie byla filmovou, velkolepou vesmírnou operou s ústřední postavou, v Andromeda se od toho chtějí vývojáři oprostit - neřeknou vám, že jste vyvolení, nýbrž že tohle je vaše role a takovou cestou můžete hrát
- Záměrem je, aby se hráči Andromeda cítili, jako když jsou v Mass Effect vůbec poprvé, jelikož zasazení i postavy jsou nové a ještě neznámé, což má na fanoušky působit nostalgickým dojmem
- Narazíte na společníky a mise, ve kterých vám musí prokázat věrnost, bude to i nová cesta, jak je poznáte
- Románky mezi stejnými pohlavími budou stále možné
- Budete si toho moci přizpůsobit k obrazu svému více než kdykoli předtím, také můžete vlastnit prostředí
- Každá planeta bude mít jen jeden biometrický rys, inspirováno Hvězdnými válkami
- S jinými rasami můžete komunikovat více různými cestami - diplomacií, agresivně, bojem atd.
- To, v jakém pořadí budete plnit úkoly a plnit s lidmi, ovlivní jejich názor na vás a lidstvo jako takové
- Způsob, jakým překladatelé rozumějí jiným rasám v Andromeda, má být vysvětlen. Některé rasy budou nové, některé staré, některé dost tajemné, vaše volby ovlivní to, jaké rasy potkáte
- Hra bude hlavně o příběhu a postavách, až teprve pak o průzkumu a hladkém načítání všeho
- Přechod na Frostbite engine donutil tvůrce, aby vše přestavěli od nuly, začínali tak s čistým štítem
- Mass Effect VR zůstává otevřené do budoucna
- HW nároky budou podobné jako u Star Wars Battlefront či Dragon Age Inquisition vzhledem k běhu na stejném enginuv Detaily o sběratelských edicích se dozvíme při pořádném představení hry letos na podzim, další novinky spíš za pár týdnů než měsíců
Mass Effect Andromeda vyjde pro PC, PS4 a X1 v březnu 2017 - rezervovat na Alza.cz.