Současné konzole by Baldurs Gate 3 neutáhly. Románky budou
Dozvuky včerejška - veškeré info na jednom místě.
Pátek je plný dozvuků včerejšího debutového představení ambiciózního 3D fantasy RPG z universa Dungeons and Dragons od primárně belgických Larian Studios. Pojďme si je letmo shrnout (plus renderovaný filmeček ve vysoké kvalitě):
Baldurs Gate 3 vyjde jen pro PC, protože současné konzole PS4 Pro a Xbox One X by ho prostě neutáhly. Prý došlo k řadě technických vylepšení a rozšíření vlastního enginu (prý velmi výkonný Divinity Engine 4.0) a sami tvůrci pochybují, že by to vše rozběhli efektivně na nynějších konzolích (na rozdíl od Divinity 2). Možná by to šlo prý jedině s ořezáním textur.
Ve hře budou románky s některými postavami, potvrdili vývojáři. Ať už budete činit důležitá či jen vedlejší rozhodnutí, všichni z vaší družiny na to budou nějak reagovat. Roli zde prý sehrají i scénky v táboře, kde si vyberete, s kým se chcete bavit a trávit čas. Ale nemají to být románky ve stylu, že si někoho "koupíte" například dárky, kdepak. Má to být realistické, kde záleží, jak se k postavám chováte a co děláte. Chybět nemá ani žárlivost a platit bude, že kdokoli může být sveden kýmkoli jiným než vámi, čili nepostačí zde jediný průchod hrou.
A proč bude Baldurs Gate 3 s tahovým systémem bojů namísto toho v reálném čase s možností pauzy, jako v předešlých dílech série? "Protože podle nás jsou Dungeons a Dragons o tahovém boji. Měli jsme se snad obětovat jen kvůli tomu, ať zůstaneme věrni předchůdcům, co nás bude stresovat? Z toho bychom neměli dobrý pocit, neděláme přece remake BG2. Volba pro tahový systém tedy u nás byla velmi jednoznačná, jsme o sto let později. Navzdory tomu, že se dříve říkalo, že tahové hry se nikdy nemohou dobře prodávat, ale poslední dobou zažívají renesanci. Důležitá bude vertikálnost bojů v novém 3D prostředí (původní hry měly plochá pozadí), i to, zda se někdo nachází na světle či ve tmě."
Rozpočet hry je prý výrazně vyšší než u Divinity: Original Sin 2, což ji řadí do kategorie AAA, stejně jako zkušený tým čítající celkem 350 lidí (z toho 100 je outsourcing i z Malajsie, další studia mají v Rusku, Kanadě či Irsku). Všimnout si máte třeba synchronizovaných úst s dabingem ve filmečcích, všechno tu je řešeno přes performance capture, což prý byla výzva. O cutscény se starají zkušení chlapíci najatí z Telltale Games (The Walking Dead), kteří podobnou práci dělali minulých šest let. Na scénáří zase spolupracoval autor Descent Into Avernus (Adam Lee) a konzultují ho i držitelé práv.
Ty Larian nejprve oslovil po vydání prvního Divinity, se zdůvodněním, že v týmu mají spoustu fanoušků a že by je nové Baldurs Gate velmi motivovalo. Tehdy byl odmítnut. Ale v prosinci 2016 během prací na dvojce Divinity se už situace změnila a ozvali se jim telefonicky sami z Wizards of the Coast, kteří to pak předložili ke schválení do Hasbro. Smlouva byla podepsána v létě 2017.
Hlavním rozdílem Baldurs Gate 3 oproti Divinity je mnohem větší filmovost a že skupina postav je tady středobodem dění, což ani v druhém Divinity nebylo. Dále pak jde o pravidla D&D (páté generace), která jsou určitým způsobem omezující (kolik toho lze učinit během jednoho tahu), takže to autory nutí být kreativní. Levelování v BG3 bude pomalejší než v Divinity.
Early Access verze BG3 má fungovat stejně jako v Divinity, nejprve v ní bude nějaký obsah a později se rozšíří o další třídy, původy postav, další systémy, kouzla i regiony Forgotten Realms, ačkoli vše bude jen z první kapitoly hry. Aby lidé, kteří nevydrží počkat si na plnou verzi, v ní toho našli hodně nového.