Dojmy ze Sorcery pro PlayStation Move
Je to ve vašich rukou.
V pomyslné bitvě pohybových ovladačů - Move vs. Kinect - inklinuji jakožto tradiční hráč, co má rád přesnou kontrolu, spíše k Sony. A právě Sorcery na tom má podíl. Že jste o hře ještě neslyšeli? Dala by se označit za jednu z vlajkových lodí PlayStation Move, když půjde o plnohodnotný Move titul, kterému bude máchání s lízatkoidním vibrátorem před televizí šité na míru.
Žánrově spadá Sorcery mezi third-person akční adventury a jak již název napovídá, navlékne na vás pláštěnku čarodějnického učně, do ruky vám strčí čáry máry klacek a pošle na, jak jinak, strašlivánsky nebezpečný quest. Konkrétně proti jisté Nightmare Queen ("Královna nočních můr"), jež svými temnými poskoky zaplavila celé království Faerie a vy jej samozřejmě musíte zachránit.
To jen tak ze slušnosti na úvod, teď ale hlavně jak se, v PlayStation vodách docela nevídané, Sorcery hraje. Do pravé ruky uchopíte pohybový ovladač (to je ten bambulák), do levé ruky analog s páčkou (to je ten co Wii Nunchuku z oka vypadl) a jste připraveni. Na začátku naší prezentace to producent Zach Wood ze studia The Workshop vzal zlehka. Pomalu kroužil pohybovým ovladačem a vychrtlý klučina na obrazovce, kterému do image Harryho Pottera chyběly už jen prasklé brýle a jizva, producentovy pohyby přesně kopíroval. Včetně pohybu jeho těla: s producentovým přikrčením se snížil i hoch v televizi, což si na vrub připisuje PS Eye kamera.
Když poté producent Movem švihl, postavička ve hře vystřelila základní útočné kouzlo. Bylo na čase, hned na začátku předváděčky se totiž vyvalila banda groteskních malých skřetů, budících vzpomínky na Hobbes z Fable. Útočné kouzlo samozřejmě bylo možné cílit prakticky kamkoliv a vždy záleželo na úhlu držení ovladače, třebaže naprosto perfektní míření tady po vás nikdo chtít nebude a dostatečná asistence ze strany hry zajistí, že cíl zpravidla trefíte (hardcore hráči opět po právu namítnou, že tohle není nic pro ně).
Hodně ale záleželo na tom, jak moc se předvádějící na prezentaci napřáhl a s jakou silou ovladačem švihl. Kouzla, která vzešla z pouhého mrskání zápěstím, nepřátele spíše jen praštila přes nos a zpomalila, zatímco pořádné tenisové máchnutí je sejmulo jako rána z brokovnice. "Takže milánkové, jestli si budete při hraní Sorcery válet své líné šunky na gauči, moc daleko se nedostanete!" řekl by český stereotypní tělocvikář. Kdyby hrál.
Základní útočné kouzlo je skutečně velmi základní a těšit se naštěstí můžete na více jak 11 dalších, z nichž pár jich Wood předvedl. Stisknutím páčky na analogu otevřel kruhové menu, tam si intuitivně vybral ledové Frost Shard kouzlo a rázem několik potvoráků zmrazil. Zmáčknutím jiného (trochu moc drobného) tlačítka na Move mohl bleskově přepínat mezi posledními dvěma užitými kouzly, čímž se ve zlomku vteřiny dostal zpět k čáryfuku útočnému a několikero ledových sošek roztříštil na hromádku drceného ledu. Mojito anyone?
Mile působilo i smíchání kouzla ohnivého a vzdušného (Whirlwhind). Hráč sice mohl jednoho goblina udolat klasickými firebally, druhého chytit v tornádu..., ale mnohem hezčí bylo, když před sebou vytvořil ohnivou zeď (táhlý pohyb ovladačem z jedné strany na druhou), do ní teprve vzdušný vír poslal (kovbojské kroužení ovladačem nad hlavou) a následně už jen Movem toto pekelné tornádo navigoval. "Chceme, aby hráči experimentovali," komentoval dění producent a naznačil tak, že každé kouzlo bude možné s nějakým(i) dalším(i) kombinovat(i).
Ještě jsem to ani neřekl, ale novinářské demo se odehrávalo v klasickém fantasy středověkém hradu (výtvarníci se prý inspirují irskou mytologií, ale žádného Guinesse jsem nespatřil, takže neposoudím). Starobylé hrady se mj. vyznačují spoustou tajných chodeb a na jednu takovou jsem narazil i v novinářském demu Sorcery. Byla sice prťavá, ale kdo by to byl čekal, hned vedle drobného vstupu ve zdi stál nepřehlédnutelný stolek a na něm ještě méně přehlédnutelný krysí lektvar. Stačilo jej sebrat, protřepat a následně vyklopit do chřtánu - a vězte, že proces konzumace ze skleněné flašky takto polopaticky vysvětluji jen kvůli zdůraznění, že všechny tyto úkony bylo nutno pohybovým ovladačem Move fyzicky napodobit.
Po kratší procházce v krysím kožichu se chrabrý klučík ocitl v rozsáhlém sále, kde pomocí "zašívacího" (Mending) kouzla opravil most, překonal propast a v dáli se ozývající dunění jasně předznamenalo příchod bosse. Obří goblin pádil jak splašený, boural při tom sloupy a jestliže se mladý čarodějnický učeň chce vypracovat na mistra magie, čestnému boji se nevyhne. Nebo bych to tak aspoň tipoval. V tento "nervy drásající" moment totiž demo skončilo (jak už tak na prezentacích bývá zvykem).
Sorcery pro PS3 s Move vyjde 23. května a bude stát 949 Kč.
koupit na Xzone.
Sorcery hlavně ukazuje Move v plné parádě. Ovládání se zdálo býti naprosto plynulé, přesné i intuitivní a majitelé PlayStation 3 mohou z tohoto hlediska vyhlížet netradiční zážitek. Otázkou je, jaké bude Sorcery jako hra, odečteme-li svěží způsob ovládání. Zda půjde o dětskou hříčku, kterou dospělí hráči ocení jen proto, že jde o jeden z mála pořádných Move projektů, nebo zda to bude něco většího, i na zkušenější hráče apelujícího. Soudě dle příběhu, neoriginální primitivní náplni dema a grafiky na úrovni lepších PSN her, bych to teď spíš viděl na variantu první. Na soudy je brzo a nakonec stejně musím přiznat, že právě díky PS lízátku v ruce se mi ukázka ze Sorcery líbila. Uvidíme v květnu.