Sony: Zpětnou kompatibilitu používá jen málokdo
Kritika kroku Microsoftu. Co na PS4?
Sony sice na Twitteru veřejně pogratulovala Xboxu k jeho E3 konferenci, což se předtím nestalo a dělo se to jen obráceně, pokud nás paměť neklame. Současně s tím ale šéf evropské PlayStation okomentoval krok konkurenta, který v pondělí překvapil novou zpětnou kompatibilitou s Xbox 360 hrami na konzoli Xbox One.
"Bylo to dost komplikované oznámení, nevím, jestli jsem mu dosud správně porozuměl. Předpokládám, že v celém příběhu okolo zpětné kompatiblity ještě nastane pár zvratů. Teprve uvidíme," nejprve Jim Ryan ze Sony lehce zkritizoval průběh konference MS. S tím lze souhlasit, protože až dodatečně vyšlo najevo, že to zatím podporují jen vesměs nezajímavé či neznámé hry, čili není to univerzální funkčnost pro všechny.
Když Sony kdysi uvedla zpětnou kompatibilitu na PS3, aby na ní fungovaly PS2 hry, prý šlo o velmi žádanou funkci, ale v praxi se ukázalo, že ji skoro nikdo nepoužíval.
I proto Jim Ryan pro MCV tvrdí, že se raději soustředí na jiný rozvoj PS4. No popravdě - ono mu také nic jiného nezbývá, protože zajistit to samé mezi PS3 a PS4 by bylo vzhledem k rozdílné architektuře obou konzolí extrémně složité a pracné, zjevně vědí, že by to za tu námahu rozhodně nestálo.
"Namísto zpětné kompatibility raději v novém firmware investujeme do softwarové technologie, funkcí jako SharePlay, hraní během downloadu, Suspend/Resume, budoucích vychytávek, sociálních prvků atd.," vypíchl zástupce Sony jejich přednosti. Nicméně jedním dechem dodal, že i přístup Microsoftu je zcela legitimní, jen je odlišný od toho jejich.