Sony: Za úvodních 12 hodin objednáno stejně kusů PS5 jako za 12 týdnů u PS4
+ dlouhodobé cíle, nová TV reklama.
Finanční výsledky Sony a odbyt PS4 za letní prázdniny už známe. A jak si to maluje s PlayStation 5?
Ráda by, aby se hranice stomilionového odbytu PS5 dosáhla rychleji, než tomu bylo v případě PS4, kdy to trvalo šest let.
Finanční ředitel Hiroki Totoki vyzdvihl silný startovní lineup PS5, přestože došlo k některým odkladům kvůli pandemii koronaviru: "Uvedeme na trh PS5 v nejlepší možné kondici, jak to jen lze."
V příštích měsících však předpokládá, že zisky Sony klesnou (nejspíš kvůli tradičnímu počátečnímu dotování ceny PS5, byť to nebylo takto výslovně přiznáno). Jakmile se PS5 více rozšíří do domácností hráčů, mělo by to pak zařídit větší odbyt software a pokrýt dřívější ztráty, i vést k dalším ziskovým rokům.
Nová TV reklama o tom, že hraní nemá žádné limity:
Nejzásadnější je však výrok CEO Sony Interactive Entertainment, kterým je Jim Ryan, pro Reuters - aneb odkud pochází to sebevědomí:
"Předprodali jsme v USA stejný počet PS5 konzolí za úvodních 12 hodin předobjednávek jako za úvodních 12 týdnů předešlé konzole PlayStation 4".
V důsledku tohoto obrovského zájmu dle Ryana nastane situace, že ne každý, kdo PS5 bude chtít, ji bude schopen zakoupit v den premiéry 12. listopadu.