Sony vysvětluje, proč nemůže vyrobit více kusů PlayStation 5
+ odbyt konzole za úvodní dva měsíce a Miles Morales.
Hry se kvůli tomu houfně odkládají, některé subjekty v herním průmyslu kvůli tomu trápí potíže a zákazníci zuří, že čekají dlouhé měsíce v nejistém pořadníku, navíc ohroženém překupníky.
Sony se na fiskální konferenci tento týden pustila do vysvětlování, proč není k dispozici více kusů nové konzole, ač by si to sama velmi přála. Jde o to samé, co sužuje například i AMD a jiné firmy v hardwarovém segmentu.
Finanční ředitel Hiroki Totoki uvedl, že hlavní problém tkví v nedostatku polovodičů na celosvětovém trhu. Z toho důvodu nemůže japonská korporace rozšířit své výrobní kapacity na vyšší úroveň, jak by chtěla:
"Je pro nás složité nechat vyrobit více kusů PlayStation 5, když je k dispozici málo kusů různých komponentů. Uvědomujeme si, že stále jsme nebyli schopni uspokojit poptávku zákazníků, ale děláme pro to vše, co je v našich silách".
Od 13. listopadu do 31. prosince 2020 se prodalo 4,5 milionu kusů PlayStation 5, potvrdila Sony. Více kusů prostě na trh dodat nezvládla, i kdyby se rozkrájela.
Ve zbytku jejího fiskálního roku, tedy do 1. dubna, předpokládá, že k tomu přibudou další 3 miliony konzolí. A v příštím fiskálním roce, který skončí březnem 2022, odhaduje expedici 14,8 milionu kusů PS5.
87 procent stávajících majitelů PS5 si platí službu PlayStation Plus, kterou už má celkově 47,4 milionu lidí (nárůst o 1,5 milionu oproti předešlému čtvrtletí).
Listopadové hry Spider-Man: Miles Morales se jinak prodalo 4,1 milionu kusů, což je součet PS5 a PS4 verzí, digitálně i krabicově. Dle insiderů to je vyšší číslo, než jaké se dříve povedlo jiné odbočce, Uncharted: The Lost Legacy, s podobným rozsahem i rozpočtem na vývoj. Původního Spider-Mana se prodaly 3,3 miliony kusů za úvodní tři dny.