Sony: Uvádění nových her na předplacenou službu funguje
Otočka v přístupu.
Dal by se pronést neslavný bonmot, že jen blbec nemění své názory. A že to není pouze Microsoft, kdo v herní branži předvádí otočky o stoosmdesát stupňů.
Když se Sony loni v září zeptali, jestli třeba nezačne dělat to samé co MS s Xbox Game Pass - tedy umísťovat velké nové AAA tituly pro PlayStation na předplacenou službu hned v moment jejich vydání - odpovědí bylo, že by to bylo ekonomicky neudržitelné kvůli roustoucím nákladům na vývoj.
Teď se píše o půl roku později a Sony si tento svůj přístup pochvaluje.
Pro některý typ her se totiž báječně hodí, když by si je lidé třeba nekoupili v obchodě za plnou cenu 70 dolarů, ale když jsou "zdarma" k dispozici v plné podobě na předplacené službě, tak si je rádi zkusí. Jako tento měsíc u Destruction AllStars na PS Plus (a předtím u debutu Bugsnax):
"Shledali jsme to jako velmi zajímavý a inovativní postup, jak vydávat hry a poskytnout je našim předplatitelům," reagoval CEO Jim Ryan v interview pro GQ Magazine.
Dodal, že s touto strategií hodlají do budoucna pokračovat. Funguje totiž prý jak pro ně coby výrobce, tak pro uživatele PlayStation Plus, kteří to takto milují.
Samozřejmě to nelze brát jako úplnou otočku: velké hry jako Horizon Forbidden West se nepochybně na PS Plus v den premiéry nedostanou. Ale nějaké menší kousky vlastní výroby či indie původu ano, když to je pro ně před téměř 50 miliony předplatiteli (ke konci roku 2020 šlo o 47,4 milionu) báječné zviditelnění.