Sony u PSP2 studovalo možnosti 3D
Rozhodli se, že je to zbytečné.
Jestli náhodou Sony neudělalo podobnou chybu jako v případě Move. Podle svých slov totiž u PSP2/NGP zkoumali možnosti zobrazování 3D, ale pak si řekli, že něco takového je u handheldu zbytečné, takže tuto možnost zavrhli. Zatímco Nintendo po ní skočila a udělali Nintendo 3DS.
Těžko říct, zda neudělali chybu podobně jako v případě Move. U pohybového ovládání také uvažovali, že by udělali ovládání her bez ovladače, ale nakonec to zavrhli. Microsoft po tom nápadu ale skočil a už má na kontě 8 milionů prodaných kusů Kinectu.
Andrew House, šéf evropské pobočky Sony, řekl, že "3D vidíme jako skvělou věc pro domov, pro domácí televizi a chceme, aby si toho efektu užívalo víc lidí najednou". Na handheld podle něj 3D nepatří, i když o něm nějakou dobu uvažovali.
Zajímavá je také informace, že PSP2/NGP se nejspíš nebude prodávat ve všech regionech najednou. "Je velice složité mít tolik kusů produktu, abyste jej mohli začít prodávat ve všech regionech po celém světě," prozradil Jack Tretton ze Sony. Podle něj se bude okolo Vánoc prodávat zařízení nejprve v jednom regionu a na nový rok budou postupně přibývat další.
Další zajímavostí je, jak se k ohlášení PSP2/NGP staví různí analytici. Shodují se na tom, že zařízení sice vypadá zajímavě a lákavě, ale Sony ho opět zaměřila na segment, který není zase tak zajímavý. Jde o produkt pro hardcore hráče (proto na něj budou také všechny velké PS3 značky, Call of Duty atd.), ale zcela ignoruje segment, který hraje Angry Birds na iPhone. John Noonan z Microsoftu dokonce na svůj Twitter napsal: "Kdybych já ohlašoval 3DS nebo PSP2, ukazoval bych na něm novinářům Angry Birds 2."
Analytici se shodují, že PSP2/NGP nejspíš neosloví masový segment zákazníků. Připomínají, že také první PSP mělo nejlepší grafiku z dostupných handheld zařízení, ale nikdy se neprodávalo tak, jako jiná handheld zařízení. Velkým konkurentem jim podle nich budou smartphony, tablety a 3DS.