Skip to main content

Sony si registrovala doménu PlayStation 5 Pro

Prý rozběhne i staré hry z PS3 + kdy zavládne cloud?

Pomalu se začínáme dostávat do stádia, že co den, to aspoň jeden drb o PS5 - viz Interní studia Sony už prý mají PlayStation 5 a probíhají předváděčky.

Vešlo najevo, že Sony si zaregistrovala doménu PlayStation5.Pro, což se stalo u stejné hostingové firmy Akamai Technologies, která obhospodařuje i stávající PlayStation.com.

Co to má znamenat, ptáte se? Může to mít dvojí vysvětlení.

Buď firma myslí na mnoho let dopředu, aby měla pojištěnou doménu pro budoucí výkonnější model PS5, který by hypoteticky mohl dorazit někdy v roce 2023-2024. Nebo to je snad jen doména určená pro vývojáře, pro profesionály v oboru, kteří tam najdou updaty pro devkity a interní dokumenty..?

Druhá šeptanda se týká zpětné kompatibility PlayStation 5. John Linneman ze sesterského webu Digital Foundry je přesvědčen, že je naprosto jisté, že PS5 přinese zpětnou kompatibilitu s PS4 tituly, protože bude mít stejnou x86 architekturu a bude to velice snadné (na rozdíl od situace předtím s PS4 a odlišným čipem PS3).

Zároveň byl nyní objeven nový patent (v japonštině), dle nějž se zdá, že se nejspíš Sony na tuto oblast soustředí (aby smazala náskok Xboxu), když chce dosáhnout zpětné kompatibility s každým modelem PlayStation, co kdy v historii existoval.

Systém údajně dovolí procesoru PS5, aby interpretoval vnitřní fungování čtyř předešlých generací PlayStation. Tím by PS5 de facto replikovala funkce svých předchůdců a umožnilo by to, aby aplikace vytvořené třeba pro PS3 či PS2 běžely na PS5 co nejlépe, jak to jen jde.

Poslední, s PS5 přímo nesouvisející zpráva, pochází od finančního ředitele Sony a týká se cloudu, resp. Free-2-Play her považované za určité riziko pro celý jejich byznys.

Totoki-san řekl, že podle něj zabere mnohem déle než pět let, než se tyto hry přesunou do cloudu, aby byl fyzický hardware nadále zbytečný. Navíc vývojáři podle něj Sony nutně potřebují, protože jim nabízí podporu a lákavý podíl z tržeb výměnou za oslovení 90 milionů uživatelů konzole.

Read this next