Skip to main content

Sony si patentovala přepínání mezi odlišnými grafickými čipy

K čemu může sloužit u PlayStation 4?

Dynamické kontextové přepínání mezi dvěma architektonicky zcela odlišnými grafickými procesory si u amerického patentového úřadu aktuálně zaregistrovala společnost Sony.

Nikde není potvrzeno, že se to nutně musí týkat připravované konzole PlayStation 4, klidně to může sloužit pro nějaký telefon, tablet či serverové řešení Gaikai. Mnozí se přesto domnívají, že to určitou souvislost s PS4 mít může.

Jeden takový grafický čip, přibližně srovnatelný s těmi v současných mobilech, by mohl být méně výkonný i energicky méně náročný a být využíván pro práci v uživatelském rozhraní konzole nebo pro přehrávání videí. Zatímco druhý, vysoce výkonný grafický čip by byl určen především pro náročné výpočty během hraní, který je však zbytečný pro jiné činnosti.

V patentu se hovoří o tom, že zmiňovaný systém má videopaměť a že po kontextovém přepnutí obsahu na druhou jednotku se stane neaktivním. Pravděpodobně ale nejde o dva různé grafické čipy, jeden slabší a jeden silnější, spíš se zdá, že ten slabší může být součástí hlavního procesoru konzole od AMD.

Read this next