Skip to main content

Sony se vyjádřila k otočce Microsoftu s restrikcemi Xbox One

"Lepší pozdě než nikdy". A reagovala na průběh E3?

Prezident zábavní divize Sony, Jack Tretton, dnes navštívil pořad IGN Up at Noon. Rozhovor s tímto sympaťákem, který v herní branži pracuje už 27 let a předtím působil v Activision, začíná v 7. minutě. Zpětně se ohlíží za průběhem letošní výstavy E3 a za představením PlayStation 4.

Když se ho moderátor zeptal, co říká na nečekané zrušení restrikcí Xbox One brzy po E3, Tretton odpověděl toto: "Raději pozdě než nikdy. Nasloucháním přání zákazníků i tvůrců jsme v Sony strávili každý den posledních pět let. Odhaduji, že Microsoft to poselství dostal."

Narážel na to, že od některých potíží okolo roku 2008 se prý Sony hodně soustředila na zjišťování požadavků trhu i hráčů, aby jim vyhověla a dodala přesně to, co si přejí. Kladné ohlasy na ohlášení PS4 a hry ji prý ujistily v tom, že se ocitli na správné cestě.

Sledoval Jack Tretton konkurenční E3 konferenci Microsoftu, která se konala 10. června půl dne před tou jejich? Prý zrovna zkoušel své vystoupení, když z nitra sportovní haly (místa konání v Los Angeles) zaslechl aplaus od ostatních členů přípravného týmu a pomyslel si, že to bude dobrá zpráva - "Microsoft asi právě ohlásil cenu Xbox One".

To Sony zřejmě nahrálo do karet, protože se díky tomu mohla vymezit nižší cenou, kterou by možná jinak ani neohlásila (spekulovalo se o přidání dodatečného slidu do prezentace). Tretton to nepotvrdil, ani to, že by nějak na poslední chvíli upravovali své kroky podle Microsoftu, protože, jak říká, jsou obří korporace, kde se plány spřádají dlouhé měsíce v předstihu (malé šťouchnutí do otočky Xbox One).

"Dopředu nikdy nevíte, jakou pozici budete mít vůči konkurentovi. Z nynější situace však máme dobrý pocit a mít nižší cenu je vždy lepší než tu vyšší, což jsme se ostatně naučili už z PlayStation 3," zasmál se Tretton. Spíš se prý zaměřují na realizaci své vize než na ostatní, ačkoli dění na trhu jinak sledují.

S tím úzce souvisí vyhození kamerky ze základního balení PS4, což šéf SCEA pro IGN rozumně vysvětlil: "S pohybovým ovládáním máme bohatší zkušenosti než kdokoli jiný díky Eye pro PS2, ale zároveň víme, že nezajímá každého. Proto by byla chyba snažit se o sestavení něčeho univerzálního, co sedne úplně všem. Vývojáři i zákazníci by měli mít možnost volby a říkáme jim - Pokud chcete vyrobit hru pro PS4Eye, budeme rádi. Ale nutit každého do kamerky by nebylo správné, když ne všichni mají dostatek peněz na pořízení konzole a ne všechny pohybové ovládání zajímá. Pokud po kamerce toužíte, není nic snazšího než si ji dokoupit."

This article contained embedded media which can no longer be displayed.

Read this next