Skip to main content

Sony se obává, že vlastnictví Call of Duty Xboxem může ovlivnit rozhodování o koupi konzole

Dotazník pro regulátora trhu.

Předtím, než oficiálně schválí sloučení Activision Blizzard a Microsoftu po jeho akvizici tohoto velkého výrobce, zeptal se regulátor amerického i evropského trhu různých subjektů na trhu, co si o tom myslí.

Z dokumentů od FTC či Evropské komise tak na světlo světa vyplavaly názory předních firem v branži, jak se na to ze svého pohledu dívají. Je to zajímavé hlavně z toho důvodu, že tam zazněly věci, které dosud nebyly v žádných rozhovorech, aby to nějak nenabouralo oficiální PR politiku vůči konkurentům.

Takže třeba Sony se domnívá, že když někdo vlastní značku Call of Duty, jako tomu tak brzy bude u Microsoftu, může to ovlivnit rozhodování hráčů, kterou konzoli si vlastně pořídí.

Podle Sony jde o tak zásadní značku a sérii, naprostou AAA povinnost, která nemá žádného rivala. I pokud by prý konkurent Microsoftu měl podobný rozpočet na výrobu něčeho podobného, tak by se CoD prý stejnak nemohl rovnat, protože tahle série má velmi loajální základnu fanoušků. A podle studií patří mezi TOP 10 značek v celém zábavním průmyslu, po boku Star Wars, Her o trůny, Harry Pottera či Pána Prstenů.

Sony dále připomněla, že Activision vkládají do vývoje pravidelnou investici v řádu stovek milionu dolarů, a že každý díl trvá vyvinout třeba tři až pět let.

Na vývoji Call of Duty prý pracuje až 1200 lidí a pak dalších 1500 lidí na distribuci a marketingu. Activision údajně očekávají, že série bude v budoucnu ještě úspěšnější než dosud, když zamýšlí najmout další dva tisíce vývojářů. To si prý nikdo jiný v herním průmyslu prostě nemůže dovolit.

Call of Duty je dle Sony synonymem pro first-person střílečky, i protože má 24 milionu fanoušků na Facebooku, kdežto třeba Battlefield jen třetinu tohoto čísla.

Sony tedy logicky není nadšená, že tuhle sérii bude vlastnit Microsoft, ale doufá, že budou dodrženy platné smlouvy pro příštích pár dílů, aby existovaly i na PlayStation. Každopádně ani celé toto vyjádření nic nezmění na tom, že úřady dají akvizici s největší pravděpodobností zelenou a nic ji už nepřekazí. Sony také přiznala, že Xbox Game Pass má v Brazílii asi 70 % podíl na trhu herních předplacených služeb.

Názory dalších předních vydavatelů na toto citlivé téma najdete zde.

Read this next