Sony se nelíbí být lídrem ve virtuální realitě
Škodí to oboru.
Když na nějakém trhu působí více velkých a aktivních firem, je to vždy jedině k dobru věci. Posouvají ho totiž vzájemným soupeřením dál a přitahují k němu nové zákazníky, ze kterých pak těží všichni ostatní.
To ovšem neplatí pro virtuální realitu. Sony tam je s PlayStation VR (Alza.cz) jednoznačným lídrem (za jaro prý vyexpedovala na trh 300 tisíc headsetů), za ní dlouho nic není, a až hodně daleko se krčí Oculus Rift a HTC Vive, případně Samsung Gear.
Šéf Sony Andrew House dnes poskytl rozhovor pro Reuters, kde se k tomuto tématu překvapivě upřímně vyjádřil:
"Tak úplně se mi nezamlouvá, že jsme lídrem na trhu VR s tak velkým náskokem před ostatními. Když jde o tak zbrusu novou kategorii interaktivní zábavy, bylo by lepší, kdyby si v ní vedlo dobře více různých platforem, aby tím vytvořili zájem a přitáhli publikum."
Jinými slovy, Sony tak vlastně ubližuje, že Microsoft nešel do VR též a nepřipravil obdobné příslušenství k Xboxu. Dohání to až nyní s Windows Mixed Reality za 399 dolarů, ovšem určitě pro něj není prioritou.