Sony se chce s Vita vyvarovat chyb PSP
A co si o PS Vita myslí tvůrce Doom a Quake?
Sony si je vědoma chyb, kterých se dopustila s původním PSP a nehodlá je s jeho nástupcem, PlayStation Vita, opakovat.
Původní plán Sony pro PSP bylo hodně sdíleného obsahu mezi hrami na PS3 a PSP a také velké konzolové "zážitky" na malém displeji handheldu. Zatímco pro PSP "velké" hry vycházely, se sdíleným obsahem to bylo už horší a Sony si to uvědomuje.
"V kontrastu s PSP, které se snažilo replikovat konzolové hry, jsme opravdu zapracovali na Vita tak, aby handheld nabízel co nejvíc různých druhů ovládání, které jsou možné jen na přenosných přístrojích. Tím se Vita odlišuje od ostatních zařízení, ale zároveň to umožňuje vývojářům aby dostali ze svých značek to nejlepší," řekl pro Edge prezident SCEE Andrew Wilson.
Právě na odlišné typy ovládání Sony spoléhá a doufá, že vývojáři budou nové možnosti využívat tak, aby se hry na PS Vita dostatečně odlišily od svých konzolových verzí.
A co na PS Vita řekl technický ředitel a spoluzakladatel id Software, John Carmack? Ten si myslí, že se Sony hodně poučila z vývoje a spuštění PlayStation 3 a právě tyto zkušenosti aplikují na PS Vita. Sony se také prý snaží udělat vývoj her pro PS Vita výrazně rychlejší a snažší, než tomu bylo v případě PSP.
"Chce to ale kuráž uvádět na trh našlapaný handheld v době, kdy kralují chytré telefony. Já bych tahle rozhodnutí dělat nechtěl. Sám vidím spousty způsobů, jak může Vita propadnout. Lidi vám řeknou, že chytrý telefon jim na hry stačí a navíc si z toho můžou i zavolat. Na druhou stranu má Sony eso v rukávu díky tomu, že je hodně jednoduché vzít hotovou hru pro PlayStation 3 nebo Xbox 360 a předělat ji pro PS Vita. Není to tak výkonné a něco se bude muset při konverzi oželet, ale nebude to tak bolestný proces a skutečně plnohodnotné konzolové hry byste si tam zahrát měli," řekl Carmack v rozhovoru pro Giant Bomb.