Sony ruší hry, protože jich má moc
Microsoft hry nemá, ale Kinectů 10 milionů.
Microsoft se dnes pochlubil odbytem 10 milionů Kinectů (jen za období 4. listopadu až 3. ledna), což z něj prý dělá nejrychleji prodávané zábavní elektronické zařízení v Guinessově knize rekordů (s 133 tisíci kusy/den, iPad jich prodal "jen" 50 tisíc/den, mezi nimi bodují ještě iPhone 4 a Wii) a jasně tak zvítězil nad PlayStation Move. Ale srovnání lineupu na letošní rok mezi X360 a PS3 pro něj zatím vyznívá neuvěřitelně tristně. I podle nepřívětivých vyjádření různých spolupracujících tvůrců na GDC to vypadá, že Microsoft se vloni možná až příliš soustředil na start Kinectu a jaksi pozapomněl na podporu exkluzivních hardcore her na X360.
Zatímco tedy konkurent horko těžko vysvětluje, že zatím jediná X360-only hitovka Gears of War 3 je jen začátkem, Sony chytá tuto jedinečnou příležitost za pačesy.
"Těmi přibližně dvaceti exkluzivními PS3 hrami ohlášenými na letošek to nekončí. Pracujeme ještě na dalších projektech, o kterých zatím nemohu hovořit," uvedl pro Gametrailers John Hight, ředitel vývoje v Sony Santa Monica. Takže nejsilnější rok pro PS3 se vedle inFamous 2, Resistance 3 nebo Uncharted 3 ještě rozroste.
Má to úzkou souvislost s jiným aktuálním prohlášením Sony, ve kterém oznamuje zrušení několika ještě neoznámených projektů v jejích britských pobočkách v Londýně, Liverpoolu a Evolution Studios (autoři sérií MotorStorm, WipEout, SingStar a EyePet), čímž chytře předběhla možné úniky informací na toto téma, které by ji uškodily.
"Po interním zvážení stavu všech rozpracovaných her a kvůli výjmečně silnému lineupu exkluzivních PS3 her jsme se rozhodli některé zrušit nebo zredukovat a realokovat prostředky na projekty, které jsou blíže dokončení," vysvětlila Sony.