Sony prý vděčí za úspěch své distribuční síti
I třeba brzkým startem v ČR.
Člověk, který pracoval na vrcholných manažerských pozicích v Sony i Microsoftu, tudíž toho o obou ví jako málokdo, se po výroku na téma exkluzivit zamyslel nad příčinami úspěchu Sony s PlayStation 4.
Podle Phila Harrisona za to zčásti vděčí tomu, jakou "výkonnou distribuční síť má mimo USA a Velkou Británii." I to prý přispělo k tomu, že PS4 (Alza.cz) má dnes doma přes 60 milionů lidí, zatímco X1 "pouze" zhruba poloviční číslo (nepotvrzený údaj).
Pronesl to v čerstvém interview pro VentureBeat spáchaném na nedávné konferenci Gamelab v Barceloně.
Tou distribuční sítí pravděpodobně nemyslel rychlost downloadů z PlayStation Network, nýbrž fakt, že Sony byla schopna uvést PlayStation 4 oficiální cestou na vysoký počet trhů po celém světě hned od samotného začátku (včetně zemí Asie, Číny atd.). Oproti tomu Xbox One, jak známo, měl třeba v České republice a dalších zemích dlouhé zpoždění, které mu pak hodně ublížilo a ztrátu už nikdy nedohnal.
Oficiální podpora více trhů než kdykoli při startu nějaké konzole v minulosti zahrnuje řádné distribuční kanály pro místní obchody, zákaznickou podporu (či lokalizaci některých služeb - zde stále u nás visí velký rest) a také marketing, tudíž je všude zařízení více vidět. Oproti tomu Microsoft zůstal v některých těchto věcech pozadu. Nikdy v ČR kupříkladu neinvestoval tolik peněz do reklamy jako Sony na PS4, nemluvě o různých změnách v marketingu kvůli restrukturalizaci domácí pobočky firmy.