Sony: Pro nativní 4K je potřeba 8 teraflopů
Mark Cerny naznačuje, že ani nový Xbox nezvládne nativní 4K.
Jak už víme, PlayStation 4 Pro v mnoha případech nebude zobrazovat nativní 4K. Pracují pouze s velmi kvalitním upscalem, který je mnohdy nerozeznatelný od nativního 4K zobrazení, ale přesto jde reálně o rozlišení menší.
Mark Cerny, designér PlayStation 4 a PlayStation 4 Pro, mluvil s japonskou stránkou AV Watch a mluvil o výpočetní síle, která by byla potřeba pro nativní 4K.
Pro Marka Cernyho bylo nejdůležitější, aby byl pro vývojáře přechod na PS4 Pro co nejjednodušší a aby práce navíc zabrala pouze jedno procento pracovního nasazení. Ačkoli ale mají hry vypadat na PS4 Pro podstatně lépe, samotný výpočetní výkon je pouze o 19 procent vyšší.
Mark Cerny věří, že pro nativní 4K by bylo potřeba alespoň 8 teraflopů, což by v tomto roce nešlo dosáhnout, abyste nemuseli konzoli prodávat za úplně šílenou cenu.
Project Scorpio, nová konzole od Microsoftu, bude mít údajně 6 teraflopů, což očividně stejně nestačí pro nativní 4K. Navíc se ani neví, za kolik se bude konzole od Microsoftu prodávat.