Sony odstranila Cyberpunk 2077 z PlayStation Store a hromadně všem vrací peníze
Vyostřený vývoj situace.
Nečekaný, turbulentní vývoj nabrala situace okolo konzolového Cyberpunk 2077. Děje se tak den po doporučení výrobce, ať za Sony s reklamací raději nechodíte a vyčkáte.
Je to celkově pozitivní zpráva pro nespokojené majitele zabugované a trhající se PS4 verze hry (ano, to je ta, které některé weby před vydáním úplně nepochopitelně daly 9/10), ale velmi špatná zpráva pro CD Projekt Red, který tímto přijde o ohromné peníze. Stačí vynásobit nižší miliony kusů (z osmi milionů předobjednávek a pozdějších nákupů) prodejní cenou a odečíst daně s (nemalou) marží držitele platformy.
Aneb vztahy mezi polským studiem a Sony se patrně vyostřily natolik, že už nebylo zbytí. Naznačovaly to ostatně úniky z minulých dnů...
Sony dnes oznámila, že zhruba týden po vypuštění kompletně odstraňuje závadný Cyberpunk 2077 z prodeje na PlayStation Store a že nabízí relativně pohodlné, garantované vrácení peněz v plné výši všem těm, kteří si zakoupili digitální verzi. Takže už žádné dohadování se s pracovníky zákaznické podpory, kteří teď mají jasné zadání, že musejí všem zájemcům o toto vyhovět.
Nastává tak zásadní obrat oproti stavu před pár dny, kdy o tom nechtěla ani slyšet a radila všem, ať prostě jen počkají na patche začátkem příštího roku. Někdo v Sony asi usoudil, že to neprospívá dobré pověsti firmy a že to už překročilo určité snesitelné meze. Nehledě na fakt, že na PS5 hra v režimu zpětné kompatibility jede mnohem lépe, ale tuto konzoli dokáže sehnat málokdo.
"Sony si klade za cíl vysokou úroveň zákaznické spokojenosti a začne nabízet možnost plného odškodnění všem zákazníkům, kteří si zakoupili Cyberpunk 2077 z PlayStation Store a chtějí vrátit peníze," praví se na oficiálním Twitteru, což zní jako šikovný PR krok, kterým si u hráčů rozhodně šplhne.
Navštívit prý mají tuto stránku a postupovat dle instrukcí. Pokud se to někomu nedaří, čehož si je Sony vědoma, má to zkusit o něco později.
Není známo, na jak dlouho bude PS4 verze hry z obchodu pryč, momentálně ji tam můžete přidat jen do seznamu přání, což signalizuje, že se nepochybně jednoho dne do nabídky vrátí - až bude v lepší kondici po aplikování patchů či nějaké re-edici.
Bude Microsoft následovat krok Sony? Nebo zůstane u dosavadní politiky, že radí jen obrátit se na technickou podporu?