Sony odškodní za skoro celodenní výpadek PlayStation Network
Nikomu nic nešlapalo.
V těchto chvílích, v úterý po poledni, už by PlayStation Network měla všem normálně fungovat. Ale během včerejška a většiny noci na dnešek došlo k mimořádně dlouhému, rozsáhlému výpadku, který trval dle regionu 10 až 22 hodin, podstatně déle než minule o Vánocích.
Problémů si všimla i neherní média typu The Independent či Forbes, která nejprve kritizovala Sony za absenci komunikace se zákazníky.
Problém se týkal online připojení k PSN ze všech zařízení celosvětově, tzn. z PS4, PS3 i VITA. Celá stránka se statusem jednotlivých služeb svítila červeně, nedalo se ani upravit svůj profil či používat aplikace, nemluvě o nemožnosti hrát multiplayerové hry. Firma jako vždy prosila o trpělivost a ujišťovala, že její technici intenzivně vše řešili, jak to bylo je v jejich silách.
Že šlo o zásadní výpadek, potvrzuje následná reakce Sony, která slíbila, že prodlouží předplatné PS Plus, PS Now atd. Zatím neřekla, kolik dnů navíc přihodí a jestli se to bude týkat všech uživatelů, pravděpodobně ano, tak jako to už jednou musela udělat přesně před rokem, kdy dala pět dnů navíc.
Důvody problémů oficiálně vysvětleny nebyly, ale hrdě se k nim přihlásila nechvalně proslulá skupina Phantom Squad. Navíc vyhrožovala, jestli má shození PSN prodloužit až do 7. ledna a varovala, že je zpět v akci.
Hackeři na Twitteru navíc naznačili, že na DDoS útok od jediné skupiny by šlo o příliš dlouhý výpadek. Položili řečnickou otázku, zda náhodou nedošlo spíš k hacku sítě a odcizení uživatelských dat - něco jako ve 2011, což byl průšvih jak Brno a služba pak raději nejela mnoho měsíců. Zatím nic takového není potvrzeno ani vyvráceno. Xbox Live včera fungoval v pořádku, protože na něj žádný velký útok proveden nebyl, z čehož se pomalu stává jeho konkurenční výhoda...