Skip to main content

Sony: Na PS5 se vyvíjí snadněji než dříve, vzrostla šance na reboot Killzone

+ nová snaha o nezávislé hry a nový šéf studií.

Noční můra, kterou si tvůrci vybavují v souvislosti s PlayStation 3 a jejím Cell procesorem (architekturou), se naštěstí opakovat nebude. Už minule byla PS4 vlastně jen převlečeným počítačem a nadcházející PS5 na tom bude ještě lépe.

Prezident Sony Interactive Entertainment a předseda představenstva Jim Ryan dnes na toto téma pohovořil s kolegy z GamesIndustry.biz:

"Co mne činí optimistou, je to, když slyším od vývojářů a vydavatelů, jak snadno jsou schopni rozběhnout jejich hry na PlayStation 5. Je to snazší, než tomu bylo na kterékoli jiné PlayStation platformě v minulosti."

V Sony samozřejmě vnímají hry, zejména ty pro start platformy, jako naprosto zásadní věc: buď prý díky nim PS5 prorazí nebo selže, stejně jako tomu je u kterékoli jiné nové platformy.

Jako hlavní úkol pro příští rok si předsevzali hladký přechod z PS4 na PS5, prý bude takový, jaký tady ještě nikdy v minulosti nebyl.

Aby byli schopni naplnit své sny s PS5, museli prý udělat některé organizační změny. Dosavadní šéf celosvětových studií, Shuhei Yoshida, se nově bude starat o malá, nezávislá studia, čili vyhledávat originální nápadité kousky od talentovaných autorů, které by Sony mohla podpořit a pomoci jim se proslavit.

Novým šéfem čtrnácti interních studií byl jmenován Hermen Hulst, managing director a spoluzakladatel holandských Guerrilla Games, tvůrců Horizon či Killzone. Mohlo by to znamenat určité posílení role evropských studií Sony, ačkoli uvedl, že si díky zkušenostem od roku 2001 váží všech kreativců z Japonska a USA. Díky této změně rapidně vzrostla šance na nějaký totální reboot série Killzone, ideálně takový, jaký potkal třeba God of War, co byste na to řekli?

Read this next