Sony má zvažovat umístění reklam do Free-2-Play her na konzoli
Už od konce roku? Jak bude fungovat?
Zdroje BusinessInsideru přišly se zajímavou spekulací, která vlastně navazuje na to samé, co se údajně děje v hlavách šéfů z herní divize Microsoftu.
Sony má prý zvažovat, že by do Free-2-Play her na PlayStation 4 a PlayStation 5 umístila reklamy, aby tak mohly být monetizovány.
Tento krok by rádi podnikli z toho důvodu, aby motivovali vývojáře chystat více F2P titulů než dosud, i protože popularita tohoto obchodního modelu v posledních letech vzrostla.
Jinak to chce zůstat v klidu, protože tyto plány nemají nijak ovlivnit prémiové hry jako God of War Ragnarok, tam samozřejmě na podobné prvky nenarazíte, když zaplatíte 70 dolarů za nákup, na rozdíl od downloadu zdarma u F2P titulů.
Případné reklamy v těchto hrách na konzoli by se ukazovaly ve vícero různých formátech. Například na digitálních billboardech v herních městech nebo na sportovních stadionech.
Hráči by dle úvah také prý mohli obdržet odměny, jako jsou avatar skiny nebo in-game měnu za to, že absolvovali zhlédnutí reklamy ve hře. Tedy něco, co je důvěrně známé hráčům mobilních F2P her.
Potenciální reklamní program byl dle BusinessInsideru poprvé diskutován v Sony krátce po vydání PS5 na Vánoce 2020. Nyní se očekává, že by mohl být spuštěn koncem 2022.
Pak by si mohl kdokoli koupit reklamní prostor prostřednictvím soukromého tržiště. Nicméně finální slovo o jejich schválení bude mít Sony, aby se tam nemohly ukazovat upoutávky na konkurenční produkty, nebo na něco od firem sbírajících osobní data. Sony se prý teprve rozhodne, zda si vezme svůj podíl z reklam. Oficiálně celou záležitost odmítla komentovat.
Úplně jiná spekulace, z mnohem méně věrohodného zdroje, se týká toho, že by některé PlayStation multiplayerovky nemusely vyžadovat předplatné PS Plus k online hraní. Záleží prý na tom, zda bude nová podoba služby, plánovaná od června, úspěchem či nikoli. Pokud ano, mohlo by k této změně údajně dojít.