Skip to main content

Sony kvůli viru uměle zpomalí PlayStation Network

Aby neblokovala přístup k internetu ostatním. A co Microsoft?

Následuje kroky Netflixu, který před pár dny zhoršil kvalitu obrazu v jeho streamovaných seriálech.

Sony dnes odpoledne oznámila, že sáhla po omezení rychlosti downloadů z PlayStation Network v Evropě.

Důvodem je, že chce přispět k zachování stability internetu, když momentálně bezprecedentní počet lidí musel nuceně zůstat doma, uplatňuje nařízenou sociální izolaci a čím dál více je odkázán na přístup k internetu.

Šéf firmy Jim Ryan na PS Blogu připustil, že hráči mohou kvůli tomu zaznamenat o něco pomalejší či opožděné stahování, ale stále zažijí robustní hratelnost v multiplayerových titulech.

"Oceňujeme porozumění od naší komunity, že pochopí tyto kroky, abychom pro všechny zachovali přístup k internetu."

Možná jste si i vy všimli, že internet v ČR je poslední dobou zejména ve večerních hodinách značně přetížen, protože všichni mají nakázáno home-office nebo se dívají na streamovaná videa namísto pobytu venku či v práci.

Enormní zájem o online služby proto způsobil výpadky služeb Nintenda i Microsoftu, zatímco Valve každým dnem dosahují nových rekordů v počtu souběžných hráčů na Steamu (naposledy 23 milionů uživatelů naráz). Microsoft prý přijal kroky, aby zvýšil dostupnost jeho služeb, jak uvedl Phil Spencer:

"Chápeme, jakou důležitou roli nyní získalo hraní, které pomáhá spojovat izolované lidi a zabavit je, což je v těchto stresujících časech potřeba. Náš tým intenzivně pracuje na tom, aby aktivně monitoroval výkon a trendy, i optimalizoval naše servery pro celosvětovou dostupnost a rostoucí počet požadavků".

Read this next