Sony kupuje Haven Studios, přesto bude dál tlačit singleplayerové příběhovky
Nezvykle brzká akvizice s Jade Raymond.
Když Sony někoho v minulosti koupila, obvykle tomu předcházelo několik společně vydaných úspěšných projektů, aby se vazby osvědčily. Ne ovšem u Haven Studios, které pod sebe převzala tento týden.
Studio od Jade Raymond (spoluautorka úvodních dílů Assassins Creed a poté přeběhlice mezi Google a EA, kde nic nedodělala) a její tým jsou prý pro Sony tak klíčoví do budoucna, že tentokrát provedli akvizici, aniž by od Haven zatím něco vypadlo. I díky tomu, že rychle dosáhli obrovského pokroku a jedou nad plán, což v branži není zdaleka běžné.
"Ano, mohli jsme s nimi pouze spolupracovat externě, ale když prohloubíme náš vztah, bude jednodušší provádět investice a další věci," komentoval to Hermen Hulst, šéf PlayStation Studios, kteří tak navíc získali první vlastní pobočku v Kanadě (v Quebecu), kde pracuje spousta veteránů z AAA sérií i zkušenostmi ze zakládání nových značek.
Sony se s Haven již předtím chtěla dohodnout na více projektech naráz. Takto má zaručeno, že nemohou kutit něco multiplatformního a má je pojištěny jen pro PS5 exkluzivity.
Důvodem je hlavně jejich specializace na hry coby živé služby, v nichž Sony vidí ohromný potenciál, viz nedávné odkoupení studia Bungie (série Destiny).
"Avšak stále budeme dělat i singleplayerové hry založené na vyprávění příběhu," ujistil dnes Hulst pro Gamesindustry.