Sony konečně přišla na to, proč je PlayStation 4 tak úspěšná
Byla to fuška.
Ani, ani tentokrát Shuhei Yoshida chlapsky nepřiznal, že za úspěch vděčí především sérii selhání úhlavního konkurenta (politika Xbox One před vydáním a v úvodním půlroce). Namísto toho přišel s jiným vysvětlením, proč je PlayStation 4 tak mimořádně prodávaná, naposledy bylo hlášeno přes 30 milionů kusů.
"Myslím, že se zúročilo, že na PS4 se tak snadno vyvíjí a že je tak lehce použitelná pro koncové zákazníky. Došlo k změně přístupu oproti PS3, v níž jsme se snažili postavit superpočítač, kterému nikdo nerozuměl," pověděl šéf celosvětovýchstudií Sony pro GameSpot na nedávné PlayStation Experience.
Tahle snadnost všeho kolem PS4 přilákala spoustu nezávislých studií, která prý Sony výrazně pomohla, stejně jako masivní podpora od předních vydavatelů. Vše dohromady pak vytvořilo vzrušující, zvučnou nabídku, která se prý dá přirovnat k éře první PlayStation.
Jako další důvod uvádí Yoshida fakt, že PS4 dovedla přilákat nové lidi, kteří předtím nikdy žádnou konzoli nevlastnili, nebo ty, kteří posledních pár generací vynechali, ale nyní se vrátili.
"Všichni ti, kteří současné generaci předpovídali fiasko, se hrubě mýlili," připomněl závěrem nedávnou statistiku, dle které je nyní rozšířenost PS4 a X1 o 40 procent vyšší, než jaká byla po dvou letech na trhu minule u PS3 a X360. Sony potřebovala podrobně zjistit, proč PS4 tak frčí, aby věděla, kterým směrem ji dále rozvíjet.