Sony: Hry se spíš přizpůsobí výkonu PS4 Pro než Xbox One X
Shazuje jeho přínos.
Xboxový boss Phil Spencer v rozhovoru doufal, že vývojáři rádi využijí výrazně vyšší výkon Xbox One (6 teraflopů) oproti PlayStation 4 Pro (4,2 teraflopu).
Sony s tím ovšem nesouhlasí, podle jejího názoru je pravděpodobnější scénář, že se spíš tvůrci her přizpůsobí výkonu její konzole, kterou vezmou jako základ - nikoli že by vše cílili na X1 a až pak downgradovali na PS4 Pro.
"Vzpomeňte si na éru PS3, která rovněž papírově měla výpočetně větší výkon než X360, v některých ohledech značně, přesto se to neujalo. Netvrdím, že se historie vždy opakuje, ale tenhle přístup je z pohledu vydavatelů racionálnější než obráceně," prohlásil Jim Ryan, šéf globálních prodejů a marketingu v Sony.
Domnívá se, že autoři her preferují dělat všechnu práci jen jednou (než vícekrát to samé), takže si vezmou ten nejnižší standard (tím myslí PS4 či PS4 Pro) a od něj se odrazí. Nebudou prý chtít, možná i na popud vydavatelů, připravit jedny podklady pro hru a pak to opakovat ještě podruhé speciálně pro vyšší specifikace X1X, to by protáhlo a zkomplikovalo vývoj.
Ryan také popřel, že by Sony dávala instrukce výrobcům her, aby Xbox One X verze uměle zhoršovaly, aby nebyly po technické stránce lepší než ty pro PS4 Pro: "Mám pocit, že chcete vidět nějaké nekalé aktivity držitele platformy, ačkoli se nic takového neděje."