Sony hodlá více propojit PlayStation Network s filmy a hudbou
Plány před CES 2019.
Ještě předtím, než šéf celé Sony odcestoval do Las Vegas na tento týden probíhající veletrh Consumer Electronic Show 2019, ho odchytili na telefonu reportéři The New York Times.
V předstihu jim prozradil své plány, na které se chce soustředit v nejbližší době. Rád by více využil stávající platformu PlayStation Network k distribuci vlastních filmů, show a hudby k zákazníkům.
Přiznal, že dosud, resp. pod předešlými šéfy, nebylo ideální, když herní, filmové a hudební byznysy Sony fungovaly příliš separovaně, jak upozoňovali i pozorovatelé zvenčí. Rád by je proto více propojil dohromady.
Jak si tato slova vysvětlit? Dostanou snad předplatitelé PlayStation Plus (Alza.cz) každý měsíc nějaký film od Sony či hudbu? I to je teoreticky možné, ačkoli to zatím nebylo potvrzeno.
Celé je to o tom, že tyto korporace musí nějak reagovat na Netflix či Amazon, aby jim neujel vlak nebo aby to se Sony Pictures brzy nedopadlo jako s 21th Century Fox prodanými Disney. A když má PlayStation Network 80 milionů uživatelů, vyloženě se nabízí jim "vnutit" i něco jiného než pouze hry.
"DNA Sony tvoří zábava. V hudební branži jsme po 50 let, ve filmové branži po 30 let a v herní branži 25 let. Tyto tři divize v posledním období zajistily 47 procent provozního zisku, nejvíce v sedmdesátileté historii firmy," vysvětlil Yoshida krátce před veletrhem, na němž představí nové televize s vysokým rozlišením či různé technologické novinky.
Podle něj je PS Network velmi vhodnou a silnou platformou pro šíření videa a hudby. Jedním z důvodů, proč Mr.Yoshida uvažuje tímto směrem, může být i nedávný herní hit Spider-Man (Alza.cz), který prodal 3,3 milionu kusů za úvodní tři dny a vytvořil tak nový rekord pro Sony.