Skip to main content

Sony: Cenou PS4 chceme oslovit co nejširší publikum

Prý se poučila ze startu PS3 a odhalení plánovala pět let.

Michael Denny, viceprezident Sony Worldwide Studios, dnes naznačil, jakou stanoví prodejní cenu u konzole PlayStation 4, která přijde na trh letos o Vánocích. Nechtěl potvrdit ani vyvrátit zvěsti britského bulváru, který snadno mohl zaměnit odhad za skutečnou cenu, ale vyslal jasný signál, jestli to bude cena přemrštěná nebo spíš na nižší hladině.

"Chceme z PS4 mít konzoli, která dokáže oslovit co nejširší herní publikum, jak to je jen možné. Současně s tím to však bude systém, který má svou hloubku, je připojený, bohatý, vtáhne vás do sebe a nabídne odlišný zážitek než cokoli jiného na trhu," řekl zástupce Sony v dnešním rozsáhlém rozhovoru pro EDGE.

Prý se poučili z uvedení PlayStation 3 i ze startu jiných konzolí, čemuž přizpůsobili i způsob propagace, který se plánoval pět let a vyústil koncem února na konferenci. Jinými slovy, naplánovali si marketing tak, že nejprve budou potenciální zákazníky vábit na svou vizi, na online funkce či jiné vymoženosti a až teprve později odhalí cenu. "Tímto bychom rádi zdůraznili, že PS4 bude konzole zaměřená primárně na hráče a chceme, aby šlo o hráče v co nejširším slova smyslu," dodal Denny, čímž naznačil, že nestojí jen o hardcore hráče, ale i třeba hráče piškvorek, pokud to trochu přeženeme.

Ostatně sázka na nižší cenu, než bylo 599 dolarů, na nichž začínala PS3, dává v kontextu celého konceptu PS4 logiku. Jelikož má jít o propojený zážitek, konzole bude nutně potřebovat, aby ji používal dostatek hráčů od samého začátku. Jinak by to dopadlo stejně jako u multiplayeru některých her, kam byl tento režim nuceně naroubován, ale nikdo je nehraje, a pak by celý propojený zážitek s PS4 ztrácel smysl, když by nebylo s kým sdílet hraní či zážitky.

Read this next