Sony: Budeme pokračovat v PC konverzích svých hitů
I v akvizicích.
S Horizon: Zero Dawn to nedávno sice zpočátku úplně neklaplo na jedničku s hvězdičkou, ale tvůrci chrlí patche a také byla spousta lidí, kterým vše šlapalo v pořádku.
I s přihlédnutím k odbytu této hry a potenciálu Steamu se proto nelze divit Sony, že v této politice hodlá pokračovat.
V novém korporátním reportu za rok 2020 uvedla (PDF), že bude prozkoumávat nožnosti, kterak rozšířit svůj lineup first-party her na platformě PC. Cílem je samozřejmě růst její ziskovosti, růst počtu uživatelů a rychlejší návratnost investic do vývoje.
Rozhodnutí přinést více svého katalogu na PC je citováno jako klíčový strategický krok pro příští směřování herní a sítové divize Sony.
Nebylo tam bohužel přímo uvedeno, kterých her by se to mělo týkat nebo u kterých o tom uvažuje.
Už nějaký čas se spekuluje o možnosti PC portu God of War, nezlobili bychom se třeba ani za starší hry jako DriveClub.
Analytici k tomu dodávají, že odbytu konzolí by to po tolika letech nijak neublížilo, posílila by se síla daných značek pro jejich budoucí pokračování na PlayStation 5 a využila by se síla Steamu.
Sony předpokládá, konkurence z oblasti online PC her bude z jejího pohledu čím dál intenzivnější. Takže když přinese své exkluzivity na počítače, trochu může ostatním výrobcům zavařit a bude více vidět.
Vedle toho hodlá investovat do akvizic nadějných či prověřených studií, aby pro ni tvořili exkluzivní obsah, jako se tomu stalo před rokem s Insomniac. K 31. květnu 2020 spadalo pod Sony Worldwide Studios celkem 14 studií a byl tu zájem převzít Leylou (Warframe), než se do toho opřel Tencent.