SOMA chce osvěžit žánr hororů jinak než předtím Amnesia
Nové informace o stylu hry.
Frictional Games s jejich sérií Amnesia vděčíme za to, že nezávislé horory zažívají v posledních letech renesanci. Kdo jiný než právě oni by měl posunout žánr zase o kus dál, s na letošek plánovanou hrou SOMA?
I v ní budete bez jakýchkoli cutscén prozkoumávat prostředí a řešit hádanky, ale nepotkáte tu klasická monstra jako v Resident Evil či Outlast. Ani ji nemáme brát jako Amnesia 2, nejen kvůli navození strachu jiným způsobem a nespoléhání tolik na předměty v inventáři:
"Hlavním námětem SOMA jsou záhady povědomí. Prolíná se to do všech částí hry, kdy se ponoříte do oblastí, co vás dělá unikátním člověkem s duší, která se náhle obrátí rušivým směrem," řekl kreativní ředitel Thomas Grip v rozhovoru pro GamingBolt.
Hru by popsal jako "neo-lovecraftovou", protože příběhy Lovecrafta čerpaly z kosmologie a fyzky. Podivné skryté reality, které odhalují, jak bezvýznamnou bytostí je člověk v perspektivě celého vesmíru. Frictional Games provádějí to samé, jen za využití nových vědeckých výzkumů v neurologii, psychologii a umělé inteligenci. Zatímco Lovecraft měl monstra jak z Quantum Mechanics, tady se inspirují patenty na rozdělení mozku a nervovými sítěmi.
SOMA na Xbox One nebude jen kvůli tomu, že vývojářský tým nemá dostatečné kapacity. Více než rok strávil vývojem nového enginu a experimeny kolem aktivního vyprávění. Oproti Amnesia se máme těšit na terén, HDR, lepší skripty či absenci loadovacích obrazovek mezi levely, abyste měli pocit, že celá hra je jedním velkým propojeným prostředím, ač jinak bude podporovat i starší počítače. Poběží nejspíš v 1080p a 30fps, protože v některých místech se nedaří dosáhnout 60fps, a protože se v SOMA pochybujete pomalu, nebude to prý nikoho trápit.