Skip to main content

"Snadná PC konverze Grand Theft Auto 5 rozhodně letos"

Jinak analytik Pachter sní svůj klobouk. Co X1/PS4?

Přední analytik z Wedbush Securities, který se nedávno "proslavil" věštěním záhuby virtuální reality u PS4 pouhý den před koupením Oculus Riftu od Facebooku, poskytl velmi rozsáhlý a zajímavý rozhovor pro GamingBolt. Vyjádřil se v něm i na konto vymodlené PC konverze Grand Theft Auto 5, která stále nikde. Tím v počtu dnů uplynulých od konzolovky zaostává za obvyklou dobou oznámení portů všech minulých dílů GTA.

"PC verze GTA 5 je podle mě velmi snadnou konverzí. Rozhodně někdy přijde. Vsadil bych cokoli, že se tak stane ještě letos," tipuje Michael Pachter, čímž potěšil těch již 700 tisíc signatářů petice za PC verzi.

Oproti tomu verze GTA 5 pro PlayStation 4 a Xbox One tak "brzy" nečeká (letos spíš ne), protože převod her z X360 na X1 je prý velmi obtížný, s čímž odkazuje třeba na TitanFall. Rockstar by dle něj u této konverze musel přepsat skoro celý zdrojový kód, což mu může zabrat i rok, který by pak dost možná chyběl na něco jiného, přitom nyní je dost vytížen s GTA Online.

A dává mu případná konverze GTA 5 pro PS4 a X1 vůbec smysl, když už si hru dosud koupilo skoro 35 milionů lidí?

"Domnívám se, že každý člověk ze skupiny současných majitelů PS4 a X1, si už GTA 5 dávno koupil. Jsou to ti nejbohatší lidé, kteří musejí mít všechno hned. Rockstar musí nějak zaujmout těch zbývajících 30 milionů lidí, kteří mají doma staré platformy a hru si ještě nepořídili. To ale bude obtížné, i vzhledem k uvedení GTA 5 tak pozdě v životním cyklu starých konzolí se už o tolik peněz nehraje," přemýšlí nahlas Pachter.

Více o GTA 5 v kompletním zpravodajství EG zde.

Read this next