Skip to main content

Směr vývoje Battlefieldu udávají YouTubeři

EA si to pochvalují, ale není to bez háčku.

Kdysi to fungovalo tak, že vydavatel si pár měsíců před vydáním nechal od najatých (placených) odborníků interně napsat na hru recenze (nikde nepublikovanou), aby si nezávisle ověřil, jestli je dostatečně dobrá. Časy se ale mění a nyní to funguje úplně jinak.

EA si vymysleli program "Game Changers", kam zařadili ty, kteří nějakou větší měrou ovlivňují veřejné mínění - známé YouTubery, vlivné členy Battlefield komunity, fanoušky FPS jako Call of Duty a další hráče, aby získali pokud možno reprezentativní vzorek.

Pozvali je všechny do studia Visceral Games (vč. zaplacení nákladů na cestu atd.), kde je po několik dnů nechali testovat plnou verzi Battlefield Hardline, včetně map a módů nepřítomných v betě, a pak sdělili vývojářům své ohlasy či nápady.

"Tito lidé jsou klíčem k našemu úspěchu," prozradil senior producent Scott Probst z EA pro GameSpot, a dodal: "Poskytli nám velice srozumitelnou zpětnou vazbu, co se jim líbí a co by rádi ve hře změnili. Pak pokračovali ve spolupráci s vývojáři dokonce i z doomva, když se z cesty vrátili, zasíláním připomínek přes email."

EA bohužel nesdělili, o koho přesně šlo. Bylo by to docela potřeba, aby veřejnost věděla, kdo se částečně podílí na směru vývoje a má nadstandardní vztahy s tvůrci. Pokud ten samý člověk pak bude hodnotit BF Hardline, nemusí to být v roli spolutvůrce úplně nezávislé.

Jediným vodítkem, jak tyto participující členy komunity a YouTubery poznat, je to, že jim bylo dovoleno natočit záběry z hraní, které nikdo jiný v té době ještě nemá. Tito lidé jsou také členem sponzorovaného programu od EA s názvem Ronku, kdy dostávají za každý tisíc shlédnutí videa z EA her odměnu.

Watch on YouTube

Read this next