SmartGlassu na X360 se Nintendo nebojí: Hráči mají jen dvě ruce
Jeho šéf také od příští generace nečeká opravdový grafický pokrok.
Pokud jste sledovali E3 konferenci Microsoftu, určitě vám neuniklo oznámení nové funkce SmartGlass, díky níž budete moci Xbox 360 ovládat přes mobilní telefony (Apple, Android atd.) či tablety, resp. můžete na nich mít například mapu levelu, statistiky nebo dodatečné detaily o hře, která se během vašeho studia něčeho v ruce dočasně přeruší. V budoucnu mají technologii SmartGlass podporovat všechny nové hry od Microsoftu a jde o zjevný trend (viz LittleBigPlanet mezi PS3 a VITA, Watch Dogs atd.) reagující na blížící se příchod Wii U.
Nintendo proto nemohlo po E3 nedostat otázku, jak se na toto kopírování jejich nápadu s druhou obrazovkou (jedna už zkrátka nestačí) dívá. Jeho prezident Satoru Iwata použil pro argumentaci to samé, co vždycky, když prijde řeč na konkurenci v podobě chytrých telefonů.
"Podle toho, co jsme zatím ze SmartGlass viděli, to působí, že nabídne jen malý zlomek toho, co dokáže Wii U. Víme, že hardcore hráči obvykle drží herní ovladač oběma rukama. Co ale na mobilech a tabletech nemáte, jsou tlačítka a sticky, které hráči rádi používají. Bohužel, lidé mají jen dvě ruce, takže nemohou zároveň držet dvěma rukama gamepad a třetí rukou ještě tablet nebo smartphone. Čili se SmartGlass nemůžete hrát se stejným způsobem jako na Wii U," uzavřel svou úvahu šéf Nintenda.
Iwata také pro deník The Telegraph prohlásil, že PlayStation 4 a Xbox 720 podle jeho názoru nepřinesou takový grafický pokrok, jak od nich všichni očekávají. A pokud by naopak velké navýšení výkonu nabídly, přineslo by to pro vývojáře mnohem více práce navíc, což dle něj není to, čím se chtějí tvůrci odlišit od současné generace. Tento výrok šéfa Nintenda vyšel zrovna v době, kdy šéf Sony Studios nelichotivě nazval Wii U "samostatnou generací".