Skip to main content

Služby jako GamePass prý nekanibalizují prodeje her

Viz Sea of Thieves.

Samozřejmě lze namítnout, že není možné vyvozovat nějaké dalekosáhlé závěry z jediné hry coby příkladu. Je dost dobře možné, že by byla úspěšná sama o sobě (příště to může u Crackdown 3 dopadnout úplně opačně), ale to bychom zjistli jen tehdy, pokud by GamePass neexistoval.

Analytik NPD Mat Piscatella prozkoumal březnová data prodeje her v USA ze všech možných úhlů a dospěl k nečekanému závěru.

A to že služby typu Xbox Game Pass podle něj prý nekanibalizují prodeje standadrních plných her, nýbrž že prý pomáhají k růstu trhu jako takového.

Doložil to na příkladu Sea of Thieves (Alza.cz), druhé nejžádanější hry minulého měsíce v Americe (hned po Far Cry 5) a nejvíce prodávané hry od studia Rare za celou dobu existence tohoto auditu od roku 1995.

Piscatella tvrdí, že z čísel nedokázal zjistit, jak by měl GamePass škodit. Divat bychom se na to měli spíš opačně, tedy jak vlastně GamePass pomáhá - možná nejvíce v tom, že díky nízké vstupní hranici 150 Kč u měsíčního GamePass pak o to více lidí streamovalo hraní Sea of Thieves na internet, více se o námořních pirátech všude mluvilo, což pak patrně donutilo jiné potenciální zákazníky ke koupi plné hry...?

Budoucnost je dle analytika ve směsi podobných předplatitelských služeb a staré dobré možnosti zakoupit si hru natrvalo. Čili Microsoft prý moc dobře ví, co dělá, a tahle zvolená strategie se mu má vyplatit.

Ostatně už služba EA Access zaznamenala v minulých letech obrovský úspěch, ačkoli ta je trochu jiná, když do knihovny přibývají hry až po delším čase od vypuštění, nikoli souběžně s premiérou jako u GamePass.

Read this next