Skip to main content

SLOUPEK: Volejte vydavateli Eurogameru #1

O vrcholu návštěvnosti během E3 a summitu v Anglii.

K tomuto "sloupku vydavatele" jsem se chystal už dlouhou dobu. Výstava E3 a blázinec s ní spojený je za námi a Eurogamer summit před námi (o něm více dále) a tak jsem si udělal chvilku na menší zhodnocení a bilanci posledních měsíců na našem/vašem webu.

Ač se to nezdá, Eurogamer.cz oslavil minulý měsíc svůj čtvrtý rok fungování. Jojo, letí to, a už dávno patří mezi stálice mezi herními magazíny v naší zemi s průměrným meziročním růstem kolem 20%. A u čísel bych se teď na pár chvil zastavil.

Během červnové výstavy E3 2013 se nám povedlo dosáhnout menšího rekordu, když Eurogamer.cz měl podle měřícího nástroje Google Analytics ve špičce skoro 30 000 návštěvníků v jednom dni. Za celý červen to bylo cca 122 000 unikátních návštěvníků. Ač se toho v červnu vždy hodně děje, hlavně díky E3, nepatří nikdy mezi nejsilnější měsíce. Těmi jsou většinou podzimní měsíce, kdy na Eurogamer.cz zavítá až 200 000 unikátních návštěvníků za měsíc. Za tyto čísla bychom vám, čtenářům, rádi poděkovali. Vždy potěší, když děláte něco, o co je zájem.

Ale dost čísel, navíc osobně nejsem nijak velký zastánce porovnávání kvality webu dle návštěvnosti, ale spíše dle aktuálnosti, obsahu, nestrannosti a přínosu pro čtenáře. Nejen o tom se budeme tento týden radit s ostatními pobočkami Eurogameru z celé Evropy na summitu v britském Brightonu. Podobná "slezina" se děje skoro každý rok, ale cítíme, že tento bude vyjímečný a posune nás do budoucna zas o notný kus dále.

Já s Honzou Doskočilem tam navíc nejedeme jen vysedávat a tlachat, ale také reprezentovat český herní trh. Dát jiným zemím o nás vědět, jak to u nás funguje, zda český trh roste nebo ne, které firmy jsou u nás silné, a jak se dá trh kultivovat, abychom z toho těžili ve výsledku všichni. Těšíme se na zajímavé informace a zkušenosti od kolegů z Německa, Anglie, Francie, Itále, Španělska a řady dalších zemí.

Mám ze vstupu do 5. roku fungování české pobočky Eurogamer dobrý pocit a těch nápadů či plánů, s kterými jedeme na summit, je tolik, že doufám, že v dalším podobném sloupku budu moci některé z nich představit.

Martin Schovanec je jednatelem/většinovým majitelem obchodu www.xzone.cz a provozovatelem české podoby Eurogameru; více na jeho blogu nebo Twitteru.

Read this next