Záznam 23 minut o The Last of Us 2 z pořadu State of Play a naše nadšené pocity
Byla to uhrančivá pecka.
UPDATE 23:00 - Veškeré kontroverze či otazníky jsou po dnešku definitivně zapomenuty. Třiadvacet minut pečlivě připraveného pořadu State of PLay, který ve streamu sledovalo téměř 100 tisíc lidí souběžně, bylo tak uhrančivých, že o kvalitách The Last of Us 2 muselo přesvědčit i všechny nevěřící Tomáše. Obsahovalo i mnoho působivých nových ukázek přímo z hraní, že být tato PS4 exkluzivita už na pultech, asi pro ní člověk okamžitě, klidně i uprostřed noci vyrazí (bohužel nutno počkat do 19. června, pokud nejste recenzent), tak skvělý dojem si z toho odnesl.
Šéf tvůrců z Naughty Dog nejprve přiblížil základy: jak navštívíte nové části země, kam jste se minule nevypravili. Jak je zažijete v různých ročních obdobích či rozličné klimatické zóny. Interiéry a exteriéry v prý bezprecedentní rozlehlosti a více otevřené levely díky jejich vlastnímu enginu. Cílem prý je, aby byly nejen krásné, ale také autentické. Předměstí Seattlu, zarostlé mrakodrapy i přístav, vše v karanténě a vše nejrozsáhlejší, co kdy toto studio vytvořilo (i než Uncharted 4).
Pak došlo na nové pohybové mechanismy: šplhání, skákání či slaňování se někam (trochu jak Lara Croft0, to vše poskytne přístup do dalších prostor, kde najdete cenné suroviny či vám to poskytne strategickou výhodu, takže můžete na protivníky seskočit nebo se jim bezpečně vyhnout. Přesouvat se můžete na loďce i na koni, ale město je plné skrytých hrozeb. Jednak tu jsou dvě frakce bojující o teritoria i zdroje: jedna disponuje výbavou ukradenou od armády, zatímco druhá s jizvami na tváři si zakládá na stealthu a víře. Vedle tohoto konfliktu vás může zaskočit kterýkoli zmutovaný člověk či nové druhy nepřátel, ještě vražednější a násilnější než dříve.
Hrdinka se musí pokaždé rozhodnout, jak přistoupí k nastalé situaci, jestli se schová ve vysoké trávě (ta ale není všemocná), zda raději uteče, když ji zmerčí pes, nebo zda se pokusí někoho odlákat nějakým rozptýlením. Během tohoto taktického postupu lze rozbít okna a vytvořit si tak nové cesty úniku. Ellie je více agilní než většina nepřátel i umí házet předměty, což ji poskytuje příležitosti v boji, který je zde opět velmi intenzivní, bezprostřední, napínavý a syrový, jak to umí snad jen Naughty Dog. Občas vypomohou spojenci, že někoho sejmou z boku a zachrání vám krk. Přepracován byl systém výroby a úpravy zbraní, takže si každý může sestrojit věci vhodné pro jeho herní styl, ofenzivní i defenzivní předměty. Miny, explozivní šípy či tlumiče na pistoli, plus tuna lootu (baťoh si sundáte i při sběru obyčejného klacku), a všechny tyhle systémy vás prý více vtáhnou do zážitku.
V závěru pak byla předvedena souvislá pasáž začínající plaváním vodou mezi lekníny a potápěním, čímž se dostalo do technického zázemí budovy. Ellie tam zezadu přepadla asijskou ženu, se kterou vedla krátkou konverzaci, ale když se chtěla prát, nelítostně ji bodla nůž do krku, což je zpracováno tak věrně, až to zabolí. Občas hra nabídne tichý způsob zabití (jako při číhání zpoza sanitky), jindy zeshora hodíte molotův koktejl na hlídku se psem, načež se oheň rozlije všude okolo a slyšíte už jen kňučení. Šípy z luku se jeví velmi účinně, stejně jako hození granátu pro krátkodobé zmatení protivníků. Když jich je příliš, není špatné raději zdrhnout a zabarikádovat dveře. Následovalo už jen lezení ventilací těsně nad cizími postavami, které vidíte pod vámi, jak z Vetřelce, a setkání s jednou starou známou.
Původní zpráva - Jak jsme už jednou upozorňovali, dnes ve 22:00 proběhne živé vysílání pořadu Sony, State of Play, které bude věnované výhradně The Last of Us 2.
Kreativní mozek Neil Druckmann vám během 25 minut představí hratelnost, hrozby i herní svět, abyste byli připraveni na premiéru 19. června exkluzivně na PlayStation 4. Součástí bude dosud neviděná prodloužená sekvence ze hry.