Sledujte debutové představení Baldurs Gate 3
Půjde hrát i ve 3D third-person kameře.
Ty uniklé screenshoty z dnešního rána trochu klamaly. RPG Baldurs Gate 3 totiž můžete hrát, v jakémkoli úhlu kameru chcete. Buď ve starém dobrém isometrickém z větší výšky, nebo přiblížit postavě a hrát klidně i ve 3D third-person jako třeba Dragon Age Inquisition.
Boje ovšem budou stále v tahovém režimu, do nějž přejdete velice plynule z prozkoumávání prostředí, zjistíte to vlastně dle objevivších se políček, kam se lze pohybovat (po vyčerpání svých možností, včetně vylezení někam vysoko, aktivujete soupeřův tah). Cokoli z inventáře se dá hodit na protivníka.
Řekl to šéf Larian Studios, Swen Wicke, během debutového představení hry na PAX East, který v živém přenosu sledovalo zhruba 25 tisíc lidí. Záznam ze skutečného hraní desítky minut, společně se dvěma parádními intro sekvencemi s draky, je zde:
Vysoké investice a AAA ambice značí, že veškeré hlášky ve hře i ve filmových cutscénách jsou nadabované. Natočeno bylo do hry neuvěřitelných 1,5 milionu slov. Zpočátku si u své postavy upravíte následující vlastnosti: jméno, rasa a podrasa (vč. trpaslíka, elfa, polovičního elfa či člověka), třída (bude jich zatím šest, vč. čaroděje, klerika, bojovníka, rangera, rogue a warlock), původ (zatím šest na výběr), pohlaví a pozadí (šlechtic / kriminálník / bavič / hrdina lidu).
Tutoriál zatím není hotov, takže prezentující se po havárii přenesl k městu 200 mil východně od Baldurs Gate, kde nalezl řadu mrtvol. Tato konkrétní postava by se měla vyhnout slunečnímu svitu a tekoucí vodě. Dialogy jsou samozřejmě opět šité na míru vaší postavě a druhá strana dynamicky reaguje na to, co ji o sobě prozradíte, než s ní vytvoříte družinu.
Vývoj se zatím nachází ve fázi pre-alfa, takže nemáte dělat nějaké závěry z toho, co vidíte v současné rozpracované podobě s občasnými chybami. Early Access verze by měla být dostupná v řádu několika měsíců, ale zatím se neví, kdy bude připravena.