Slabší díl Call of Duty může za o třetinu nižší tržby Activision i pokles počtu hráčů
Co vše dokázal Vanguard?
Shodou náhod se zrovna včera řešilo, jak je Call of Duty silná značka, kterou nic nenahradí, v souvislosti s postavením Microsoftu na trhu po akvizici Activision Blizzard.
Tento vydavatel nyní zveřejnil finanční výsledky, které nevykazují moc dobrý trend při meziročním srovnání.
Přestože hry od Blizzardu rostly, díky úspěchu mikrotransakcí v Diablo Immortal (teď už s 30 miliony instalacemi!) a dalším titulům, tak hůře přijatý díl Call of Duty Vanguard z minulých Vánoc zapříčinil dost zřetelný výkyv v příjmech Activision.
Tržby jim meziročně spadly o 28 procent (na 1,64 miliardy dolarů, z 2,3 miliardy ve 2021) a počet měsíčních aktivních hráčů napříč všemi jejich tituly se snížil o 12 procent, tedy ze 127 milionů v červnu 2021 na nynějších "pouze" 94 milionu hráčů v letošním červnu.
Vrcholem série CoD byl březen 2021, a pak byl ještě poté nakopnutý zájmem o F2P Call of Duty Warzone, byť i to nyní trochu stagnuje a vyhlíží se řádné pokračování.
Nicméně počet hráčů od doby startu mobilní odnože CoD dosud nikdy neklesl pod 100 milionů měsíčně.
Mimochodem, Activision ve fiskálních výsledcích zmínili, že v roce 2023 očekávají další prémiový díl Call of Duty, čili nebudou záviset pouze na Warzone 2.