Skip to main content

Skyrim s fungující ekonomikou

Nebude chybět ani bullet time.

Francouzský Oficiální PlayStation magazín měl velké preview Skyrimu, ve kterém odhalil spoustu nových detailů. Jak obvykle se toho ujali uživatelé NeoGAFu a výtah z preview napsali na fóra.

Tvůrci zapracovali na ekonomice, která bude ve Skyrimu reálnější, než v Oblivionu. Když odříznete město od zdroje příjmu, například mu zničíte sklizeň, bude muset kupovat plodiny od jiného města. Kvůli tomu porostou ve městě ceny nahoru. Ve hře nebude chybět ani "bullet time", který bude mít formu speciálního "Dračího řevu".

Vypadá to, že draci ve Skyrimu nebudou skriptovaní, jak by se mohlo zdát, ale budou se chovat podle své vlastní AI. Drak se tedy může rozhodnout, zda město, které míjí, napadne, nebo poletí dál. Takové napadnutí může znamenat v nejhorším případě i sežehnutí plamenem. Pokud hráč v souboji draka zraní, je možné, že ten za letu spadne na zem.

Velkou roli budou hrát taverny - v nich budete naslouchat cizím rozhovorům, získávat úkoly, informace a další užitečné věci. Množství informací o úkolu, který vám postavy zadají, bude záviset na jejich vztahu k vám. Pokud tedy někoho oloupíte nebo jinak nazlobíte, sdělí vám jen základní informace, zatímco přítel bude mnohem otevřenější a váš úkol tím pádem jednodušší.

Když zrovna nebudete plnit úkoly, budete moci vařit, sekat dříví, těžit v dolech a dokonce i vyrábět kovy. To lze dělat například ve městě Markath Side, které je posazeno vysoko v horách a domy doslova trčí ze skály. Jedno z měst má být také silně inspirováno Dunmery a obecně mají města svojí rozdílností připomínat Vvardenfell. Každá frakce bude mít vlastní barvy a podobné znaky, kterými se bude odlišovat od ostatních.

Kompletní výtažek z francouzského preview najdete na fórech NeoGAF.

Read this next