Skyrim bude mít generované úkoly
Náhodné generování dle postavy a činů hráče.
Bethesda odhalila systém úkolů v připravovaném The Elder Scrolls V: Skyrim, které mají být do značné míry náhodně generované. Spoustu úkolů bude mít kompletně pod palcem Bethesda, ale další spoustu z nich bude generovat či upravovat systém Radiant Story. Vývojáři tak mohou navrhnout jen hlavní obrysy úkolu a Radiant Story dosadí postavy, lokace a odměnu.
„V tradičním vraždícím úkolu máte někoho, koho musíte zabít," řekl šéf Bethesdy Todd Howard. „Teď tam máme šablonu pro vraždící mise a hra už sama upraví všechny detaily – kde a za jakých podmínek se to stane a kdo chce koho nechat zavraždit. Tohle všechno generujeme na základě postavy hráče a podle toho, koho potkal. Systém může navrhnout úkol tak, že zadavatel vraždy je někdo, pro koho jste dříve dělali jiný úkol, a cílem může být někdo, s kým jste strávili spoustu času," řekl Howard pro Game Informer.
Radiant Story se bude také starat o úmrtí důležitých postav – pokud tedy zabijete majitele obchodu, může rodinný byznys převzít jeho sestra. I ta vám může zadat úkol, který byste dostali od původního majitele obchodu. Jeho sestra si ale bude pamatovat, že jste jí zabili bratra a tak s vámi bude jednat jinak a dokonce se vám může i pomstít. Radiant Story si také bude pamatovat kobky, které jste již navštívili, a v nových úkolech vás bude posílat do těch, které jste zatím neprozkoumali.
Systém Radiant Story se ovšem neomezuje pouze na velké a vedlejší úkoly. Podobně jako ve Fallout 3 nebo Red Dead Redemption bude po celém Skyrimu spousta náhodných událostí a jedinců, kteří budou potřebovat pomoct. „Do některých událostí bude hráč moci zasáhnout, do jiných zase ne. Můžete zachránit kněze, který vám řekne o lidech uvězněných v kobce, jindy zase narazíte na smečku vlků útočících na mamuta," řekl design director Bruce Nesmith.