Skok o generaci nebo ne? Technická analýza Gran Turismo Sport
Srovnání s GT6.
Těžko sehnatelnou vstupenku do uzavřené bety PS4 exkluzivních závodů od Polyphony Digital schrastili konečně i kolegové z Digital Foundry, díky čemuž mohli připravit dvanáctiminutový technický rozbor. V něm zkoumají, jestli beta Gran Turismo Sport (Alza.cz) opravdu představuje skok o generaci vpřed oproti předešlému dílu Gran Turismo 6 pro dnes už nevyráběnou PS3.
Odpověď na výše vyřčenou otázku je dle jejich názoru kladná. Sice to prý není moc znát na první pohled, i kvůli snaze o realističnost, která nemusí vyloženě vytřít zrak. DF říká, že GT Sport reprezentuje největší grafický pokrok od změny z PS2 na PS3. Díky moderním technologiím, jako je fyzikálně založené nasvícení a shadery, lepší textury či úroveň detailů.
Předešlý díl série trpěl polovičním rozlišením a kostičkováním například stromů u silnice, zatímco ten nový těží z vyššího rozlišení 1080p a lepšího využití postprocessingu a antialiasingu. Kvalita obrazu není pouze ostřejší, nýbrž i čistší. Nejvíce do očí trkne samozřejmě nasvícení (kompletně předělané), zpracování materiálů za různých podmínek a také je na celé scéně více stínů než minule.