Singleplayerovky jako Uncharted 1 by dnes nikdo neschválil
Dle jeho autorky nesvědčí trendy příběhovkám.
Amy Hennigová, která dělala na zrušeném Star Wars projektu pro EA a předtím pracovala jako designérka v Naughty Dog, měla přednášku na DICE Summitu v Las Vegas.
Pronesla tam zajímavý názor, se kterým asi řada lidí nebude souhlasit, ale taková jsou prostě trendy v současné herní branži.
"Typ hry jako první díl Uncharted by už dnes nikdo neschválil, považovali by ho za neschůdný koncept," uvedla před publikem, jak reportuje VentureBeat.
Známá vývojářka tím prý rozhodně nechtěla říct, že jsou singleplayerové hry mrtvé, jen se postupem času posouvají vpřed.
První Uncharted byl relativně krátkou, pouze osmihodinovou hrou jen se singleplayerovou příběhovou kampaní. Jakmile jste ji dokončili, nebylo ve hře co dělat jiného. To by prý už dnes bylo úplně nemyslitelné, šéfové studií a vydavatelů by takovému počinu nedali zelenou.
"Dnes musíte povinně nabídnout spoustu hodin hratelnosti, nebo nějaký online režim, dodatečné výzvy, služby dodávající další obsah a podobně. Problém je, že všechny tyhle věci, stejně jako vedlejší mise a stromy schopností, odporují tradičnímu vyprávění příběhu. Ten má jasný začátek, průběh a konec. Avšak hra, která je neustále rozšiřována a doplňována, to nemá, tudíž je mnohem těžší příběh hráči sdělit," myslí si Hennigová.
Jako příklad schůdného konceptu moderní doby jmenovala Spider-Man, Red Dead Redemption 2 či God of War. Mají hluboký příběh a jsou opravdu dlouhé. Avšak spousta lidí hraje jen jejich začátek a pak s tím přestanou, což ji prý přivádí k šílenství, protože se dělá s něčím, co pak mnozí neuvidí.