Silný zájem o Halo Reach PC, stovky tisíc lidí nezlákal levnější přístup z Game Pass
Druhá nej premiéra roku!
Člověk by si pomyslel, že opožděná konverze mnoho let staré sci-fi akce z xboxové série nikoho na počítačích dvakrát tankovat nebude a že Microsoft jen přišel s prosíkem za sousedy z Valve ohledně laskavého umístění na jejich distribuční platformu.
Ale světe div se, Halo Reach PC se krátce po vydání (info) stalo obrovským hitem. A to je venku teprve první hra z celé kompilace, v níž časem budou též Halo: Combat Evolved Anniversary, Halo 2: Anniversary, Halo 3, Halo 3: ODST a Halo 4.
Statistiky Steamu aktuálně ukazují, že už mělo více než 160 tisíc souběžně hrajících lidí a tento počet stále rostl, což ze hry dělá jednu z největších premiér roku. Naprosto nečekaně jde o druhou největší placenou novinku na Steamu tento rok (Destiny 2 mělo více, ale bylo F2P).
A víte, co je na tom nejvíce zajímavé? Že všichni tito uživatelé Steamu si tam The Master Chief Collection PC pořídili za plnou cenu, i když přitom mohli sáhnout po mnohem levnějším přístupu k této hře přes službu Xbox Game Pass jen za deset dolarů měsíčně.
Tací buď o existenci služby od Microsoftu nic netuší, nebo jsou natolik loajální Steamu, že jim to je úplně jedno a chtějí mít hru natrvalo. I třeba kvůli poznatku, že běží velmi hladce ve 4K rozlišení na maximální detaily a že netrpí problémy s akcelerací myši.
Redaktor Jeff Grub z VentureBeat to trefně komentoval slovy, že přesně tohle je důvodem, proč Epic přeplácí PC tituly výměnou za exkluzivitu, aby po například úvodní rok na dominantním Steamu vůbec nebyly.